خسارت یک هزار و ۳۰۰ میلیارد دلاری اقتصاد جهان از جنگ اوکراین

مطالعات نشان می‌دهد تنها در سال ۲۰۲۲ اقتصاد جهان بیش از یک هزار میلیارد دلار به دلیل جنگ اوکراین و روسیه زیان دیده است.

درحالی یک سال از جنگ اوکراین می‌گذرد که این جنگ تبعات سنگینی را برای دو کشور در حال جنگ و کشور‌های حامی کی یف داشته است. این در حالی است که تحریم روسیه و اختلال در روند صادرات غلات اوکراین آسیب‌های جدی به اقتصاد جهان وارد کرده است.

به گزارش دِ مگا لاین، مطالعات در موسسه اقتصاد آلمان که امروز (پنجشنبه) منتشر شد، نشان می‌دهد جنگ اوکراین تنها در سال ۲۰۲۲ بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد دلار به اقتصاد جهان آسیب وارد کرده است.

این مطالعه حاکی از آن است که اقتصاد کشور‌های غربی به دلیل از دست دادن دو سوم تولید جهانی خود بیشترین آسیب را از جنگ اوکراین دیده است. فراتر از این مسئله، اختلال در روند تامین انرژی و مواد خام باعث وارد آمدن فشار به شرکت‌ها در سرتاسر جهان شده است.

در آلمان به عنوان بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا، تحریم‌های وارد شده بر حوزه انرژی روسیه باعث شد میزان تورم در سال ۲۰۲۲ به بیش از ۱۰ درصد برسد که رقم بسیار بالایی برای موتور محرک اقتصادی قاره سبز محسوب می‌شود.

تورم بالا به معنای افزایش بهای کالا و خدمات در آلمان بوده و همین موضوع باعث وارد آمدن شوک به تولید شده و شرکت‌ها را با مشکلات متعددی مواجه کرد.

موسسه اقتصادی آلمان پیشبینی می‌کند در سال جاری میلادی (۲۰۲۳) اقتصاد جهان به دلیل جنگ اوکراین بیش از یک هزار میلیارد دلار آسیب ببیند.

صندوق بین المللی پول نیز به تازگی با انتشار گزارشی درباره برآورد این نهاد درباره شرایط اقتصاد جهانی در سال جاری میلادی تاکید دارد با توجه به جنگ اوکراین و اختلال در روند تامین انرژی و مواد خام، جهان در سال ۲۰۲۳ شاهد رشد اقتصادی ۲.۹ درصدی خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
عوضش با فروش اسلحه کشور های تولید کننده سلاح جیبشون پُرتَر شد.
Czechia
ناشناس
۲۳:۱۸ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
من نمیدونم چرا روسیه دست دست میکنه و اتم نمیزنه کار اوکراینیا رو تموم کنه اون که میدونه غربیا جرأت حمله اتمی به روسیه رو با واسطه یا بی واسطه ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
روسیه قصدش به زانو درآوردن اوکراین هست نه نابودی مردم دانشمند
آخرین اخبار