ثبت بالاترین نرخ بهره بانکی در انگلیس از سال ۲۰۰۸

بانک مرکزی انگلیس با هدف مهار تورم نرخ بهره در این کشور را به ۴ درصد رساند.

تشدید نگرانی‌ها درباره افزایش افسار گسیخته تورم در کشور‌های غربی، بانک‌های مرکزی این کشورها را مجبور به افزایش نرخ بهره بانکی کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بانک مرکزی انگلیس امروز (پنجشنبه) برای دهمین بار پیاپی اقدام به افزایش نرخ بهره در این کشور کرد. طبق این تصمیم، نرخ بهره بانکی در این کشور به ۴ درصد افزایش یافت که بالاترین میزان از زمان رکود اقتصادی بزرگ جهان در سال ۲۰۰۸ محسوب می‌شود.

با این وجود، مقامات بانک مرکزی انگلیس بر این باورند هم اینک تورم در این کشور به نقطه اوج خود رسیده است. این در حالی است که تشدید تورم در انگلیس باعث گسترش اعتصابات و اعتراضات صنفی در این کشور شده است.

جنگ اوکراین و تحریم‌های غرب علیه حوزه انرژی روسیه با افزایش بهای سوخت در این کشور‌ها همراه بود و همین مسئله بر رشد نرخ تورم تاثیر گذاشت. طی روز‌های اخیر بزرگترین اعتصابات سراسری کارگری در انگلیس به دلیل اعتراض به رشد پایین حقوق و دستمزد برگزار شد.

معترضان انگلیسی بر این باورند با افزایش نرخ تورم دولت به میزان عادلانه اقدام به افزایش حقوق و دستمزد نکرده و همین موضوع قدرت خرید شهروندان را کاهش داده است. فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) نیز دیروز ۰.۲۵ درصد نرخ بهره را در این کشور افزایش داد که با کاهش ارزش برابری دلار در برابر سایر ارز‌ها معتبر جهانی همراه شد.

امروز همچنین بانک مرکزی اروپا قرار است نرخ بهره را به اندازه ۰.۵ درصد افزایش داده و به نرخ ۲.۵ درصد برساند. اقدامات بانک مرکزی اروپا در راستای مهار تورم در قاره سبز به دلیل افزایش بهای سوخت انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار