کاهش دوباره بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی شاهد کاهش بود.

بهای نفت امروز (جمعه) برای دومین روز پیاپی شاهد کاهش در معاملات جهانی بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت برنت دریای شمال با ۱۳ سنت کاهش، به ۸۴ دلار و ۳۷ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۲۳ سنت کاهش، ۷۷ دلار و ۸۳ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

افزایش شاخص بهای مصرف کننده چین در ماه ژانویه نسبت به ماه دسامبر و نیز نزدیک شدن تورم در این کشور به ۳ درصد، باعث واکنش بازار جهانی نفت به این موضوع شده است. تحلیلگران نگران روند کند بازسازی اقتصادی چین به عنوان نخستین وارد کننده نفت خام و دومین مصرف کننده آن پس از همه گیری کرونا در این کشور هستند.

اطلاعات منتشر شده درباره میزان ذخایر نفت خام آمریکا نیز نشان می‌دهد این ذخایر به بالاترین میزان از ماه ژوئن ۲۰۲۱ رسیده است که بر بهای طلای سیاه در بازار جهانی تاثیر گذاشت.

تحریم‌های اعمال شده بر روسیه به دلیل جنگ اوکراین، امیدواری‌های برای افزایش تقاضای چین، و نیز افزایش بهای نفت عربستان به مشتریان آسیایی، از جمله مواردی است که بر بهای نفت طی روز‌های آتی تاثیر خواهد گذاشت.

کشور‌های صادر کننده نفت خام (اوپک) به همراه شرکایش که کارتل نفتی اوپک پلاس را تشکیل داده اند در نشست هفته گذشته خود سطح تولید را ثابت نگه داشتند. برخی مقامات ایرانی می‌گویند این کارتل قصدی برای تغییر عرضه نفت خام به بازار در نشست آتی خود نخواهد داشت.

برآورد‌ها نشان می‌دهد با افزایش امیدواری‌ها برای رونق اقتصادی جهان در سال جاری میلادی پس از همه گیری کرونا، بهای نفت خام در سال ۲۰۲۳ به مرز یکصد دلار در هر بشکه برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار