آلمان در صدد خرید جنگنده‌های رادارگریز اف-۳۵ آمریکا است

خبرگزاری دولتی آلمان اعلام کرد که برلین قصد دارد ناوگان هوایی خود را به جنگنده‌های رادارگریز اف-۳۵ ساخت آمریکا مجهز کند.

منابع آلمانی امروز (دوشنبه) گفتند که نیرو‌های مسلح این کشور قصد دارد ۳۵ فروند از این جت‌های رادارگریز را خریداری کنند. به این ترتیب، هواپیما‌های آمریکایی لاکهید مارتین جانشین ناوگان تورنادو آلمان خواهد شد.

شرکای آلمان در ناتو از جت‌های اف-۳۵ استفاده می‌کنند و همین امر باعث می‌شود برلین به منظور هم افزایی در عملیات‌های نظامی این ائتلاف به خرید این جنگنده‌ها تمایل داشته باشد.

اف-۳۵ به عنوان مدرن‌ترین هواپیمای جنگی جهان شناخته می‌شود؛ شکل خاص و پوشش بیرونی، شناسایی این جنگنده‌ها از سوی رادار‌های دشمن را دشوار می‌کند.

گزارش‌های مبنی بر فرسودگی تجهیزات ارتش آلمان، برلین را مجبور کرده که به فکر بروزرسانی تسلیحات نظامی خود بیفتد. ماه گذشته، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، افزایش گسترده هزینه‌های دفاعی را اعلام کرد که به گفته او، سرمایه گذاری‌های این کشور را بالاتر از تعهد ۲ درصدی تولید ناخالص داخلی قرار می‌دهد.

درگیری‌ها در اوکراین برلین را ناچار به تجدید نظر در سیاست خارجی خود کرده است. به گفته شولتس، ارتش آلمان ۱۰۰ میلیارد یورو (۱۱۳ میلیارد دلار) برای سرمایه گذاری و پروژه‌های تسلیحاتی از بودجه فدرال دریافت خواهد کرد.

لاکهید مارتین اف-۳۵ یک هواگرد پنهان‌کار، تک‌سرنشین و تک‌موتوره است که برای مأموریت‌های تهاجمی هوا به سطح طراحی شده، اما توانایی انجام مأموریت‌های شناسایی و دفاع هوایی را نیز دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار