ملوانان آمریکایی به افشای فیلم سقوط اف۳۵ متهم شدند + فیلم و عکس

نیروی دریایی آمریکا ۵ ملوان را به افشای فیلم‌های سقوط جنگنده پیشرفته اف۳۵ بر روی یک ناو هواپیمابر متهم کرده است.

باشگاه خبرنگاران جواننیروی دریایی ارتش آمریکا روز جمعه ۵ ملوان را به افشای فیلم‌هایی که لحظه سقوط یک جت جنگنده پیشرفته اف۳۵ بر روی یک ناو هواپیمابر پارک شده در جنوب چین را در اواخر ژانویه نشان می‌دهد، متهم کرده است.

به گزارش شبکه آرتی، نیروی دریایی آمریکا با خودداری از ذکر نام متهمان به رسانه‌ها اعلام کرد یک رئیس ارشد، یک پرچمدار و ۳ افسر ارشد هر کدام به دلیل نقض قانون یکپارچه عدالت نظامی متهم شدند.

زک هارل، فرمانده نیروی هواییِ نیروی دریایی در بیانیه‌ای به «میلیتاری» (Military.com) گفت: «تحقیق در مورد انتشار غیرمجاز فیلم‌های ویدیویی کشتی به پایان رسیده است.»


بیشتر بخوانید:


به نوشته آرتی، حادثه مورد بحث در ۲۴ ژانویه روی داد که در آن یک فروند اف۳۵سی (F-35C) نیروی دریایی ایالات متحده بر روی عرشه ناو هواپیمابر یواس‌اس کارل وینسون (USS Carl Vinson) در مکانی نامعلوم در دریای چین جنوبی سقوط کرد. در حالی که ۶ ملوان به دلیل سر خوردن هواپیما از عرشه کشتی مجروح شدند، خلبان توانست به سلامت خارج شود.

چند روز پس از حادثه، تصاویری از سقوط این جنگنده پیشرفته آمریکایی از جمله عکسی از جت آسیب دیده شناور در دریا و همچنین فیلم کوتاهی از اف۳۵ هنگام نزدیک شدن به محل فرود آن، در فضای مجازی منتشر شد.

فیلم خاصی که به اتهامات مرتبط است، جدیدترین فیلمی بود که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد. طبق گفته «میلیتاری» برای اولین بار در ۶ فوریه منتشر شده است، اگرچه سخنگوی نیروی دریایی گفت که هیچ اتهامی برای ۲ افشای اولیه مطرح نخواهد شد.

فرمانده نیروی هواییِ نیروی دریایی آمریکا درباره تصمیم برای عدم مجازات افشاگری‌های غیرمجاز قبلی گفت: «این تصمیمی بود که افسر فرمانده ناو یواس‌اس کارل وینسون بر اساس یافته‌های تحقیقات مربوطه اتخاذ کرد.»

یک سخنگوی ارتش آمریکا همچنین به یواس‌ان‌آی نیوز (USNI News) گفت که جدیدترین درز اطلاعات مربوط به «یک سند دولتی منتشر شده بدون پاکسازی مناسب» بوده است، در حالی که سایر تصاویر به گونه‌ای متفاوت رفتار می‌شوند، زیرا آن‌ها توسط «یک دستگاه شخصی» گرفته شده‌اند.

علاوه بر تأیید صحت تصاویری که به صورت آنلاین منتشر شده است، نیروی دریایی جزئیات کمی درمورد سقوط منتشر کرده است و تنها گفته است که «تدارکات عملیات بازیابی» در اواخر ژانویه برای این جنگنده در حال انجام است.

سقوط جنگنده پیشرفته اف 35 آمریکایی از روی ناو هواپیمابر 01

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
این بار چندمه که اف ۳۵ سقوط می‌کنه. البته در این مورد رسانه‌ها و ارتش آمریکا حساسترند چون خلبان این هواپیما زن بوده و به عنوان اولین خلبان زن اف ۳۵ کلی تبلیغ رسانه‌ای راه انداخته بودند که این نشانه برابری تواناییهای زن و مرده و از شانس بدشون در اولین پرواز این هواپیما سقوط می‌کنه. سی.ان.ان برای مخفی کردن هویت خلبان از ضمیر مذکر در پخش خبر سقوط این هواپیما استفاده کرد. کلا هواپیمای عجیبیه که به شدت گران ولی دارای نقص‌های فنی فراوان و حتی در رادارگریزی موثر اون شک هست. به اعتقاد بعضی از مهندسان هوافضای آمریکا این هواپیما با توجه به این مشکلات در کنار قدرت مانور و چابکی بسیار کمتر نسبت به هواپیماهای نسل قبل یک شکست برای صنایع جنگی آمریکا محسوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
اسباب بازی پرایده نه این
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
اف ۳۵ بیشتر یه ابزار پروپاگانداست تا یه هواپیمای جنگی موثر. تو خود آمریکا پروژه اف ۳۵ کلی منتقد داره و قیمت بالا، نقص‌های فنی زیاد و عدم چابکی هواپیما از دلایل شکست پروژه اف ۳۵ ذکر میشند. ضمنان مقایسه هواپیما با ماشین مثل مقایسه دوچرخه با قطاره و ربطی به هم ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
جل الخالق
آخه چطور رادارا که یه پشه رو تو هوا میگیرن هواپیما به این گندگی رو نمیگیرن ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
کی گفته رادار پشه رو میگیره (از فاصله دور)؟ و کی گفته رادار اف ۳۵ رو نمیگیره؟ هواپیمای رادارگریز روی محدوده فرکانسی خاصی سطح مقطع راداری کوچکی داره که باعث میشه از فاصله خیلی دور نشه به راحتی شناسایی کرد یا لاک گرفت ولی این به معنی عدم تشخیص نیست. نه ماده جاذب امواج و نه طراحی بدنه نمی‌تونه سطح مقطع راداری هواپیما رو برای هر طول موجی کاهش بده و با توجه به رابطه قدرت موج بازتابی با عکس توان چهار فاصله با نزدیک شدن هواپیما به فرستنده به سرعت از رادارگریزی اون کاسته میشه. شبکه راداری که هوشمندانه طراحی شده هم برای زدن این هواپیماها کارایی خوبی داره. قدرت رادار هم مطرحه. هواپیمای رادارگریز فقط زمان شناسایی رو زیاد میکنه تا امکان انجام عملیاد و حمله ساده‌تر باشه. البته به خاطر قدرت مانور پایینتر این هواپیماها این بحث هم مطرحه که این افزایش زمان واکنش به صرفه نیست چون به محض درگیر شدن طرف مقابل شانس این هواپیما برای قصر در رفتن خیلی کمتر از هواپیماهای چابکی مثل اف ۱۶ است. به هر حال دلیلی وجود داره که آمریکا از این هواپیماها تا حالا علیه کشوری که سامانه پدافندی درست و حسابی داره استفاده نکرده و حتی در زمان استفاده در جنگ عراق هم بعد از زدن سامانه‌های دفاعی عراق و جنگ الکترونیک این هواپیماها رو وارد صحنه جنگ کرد. صربستان هواپیمای اف ۱۱۷ آمریکا رو با موشکهای قدیمی روسی سرنگون کرد و سامانه آپگرید شده اس ۲۰۰ سوریه چند سال پیش هواپیمای اف ۳۵ اسراییلی رو هدف گرفت که اگرچه سرنگون نشد ولی زمینگیر شد و اسراییل به دروغ اعلام کرد پرنده به هواپیما برخورد کرده در حالیکه قبل از اون سوریها اعلام کردند هواپیمایی که نتونستند نوع اون رو شناسایی کنند رو تونستند بزنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
دانشمندان ما این جنگنده ها وبالاتر از آن را باموشک برایتان خاکستر خواهند کرد دل خوش به این اسباب بازی نباشید تروریست های کودک کش
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۳:۲۷ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
سلام ،

همه اش همین بود ، فهمیدم ، دیگر چیزی برای بحث باقی نمی ماند ،
البته کاش این یک فیلم خبری نبود و یک فیلم مثلا سینمایی بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
یک فرود موفق آمیز به قعر دریا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
طبیعی هست پخش اسرار نظامی جرم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
پخش آبروریزیهای نظامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
الحمدلله
ارتش تروریست آمریکا، باید جواب ظلم ها و ایجاد آشوبهایش در جهان را بدهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
چه جالب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
تو این فیلما که اصلا معلوم نبود کجا افتاده
آخرین اخبار