تصمیم وزرای دفاع ترکیه و آمریکا برای بررسی قرارداد نظامی جنگنده‌های اف-۳۵

بنابر اعلام رسانه‌ها، وزرای دفاع ترکیه و آمریکا قصد دارند نشستی برای بررسی مسئله مربوط به خرید جنگنده‌های اف-۳۵ برگزار کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ان‌تی‌وی، شبکه تلویزیونی ترکیه امروز دوشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که وزرای دفاع ترکیه و آمریکا قصد دارند در طول چند ماه آینده در واشنگتن، نشستی برای بررسی مسائل مربوط به خرید جنگنده‌های اف-۳۵ برگزار کنند.

به گزارش ان تی وی، دو هیئت از واشنگتن و آنکارا طی چند ماه آینده نشستی را درباره خرید جنگنده‌های اف-۳۵ برگزار خواهند کرد. طرفین هفته گذشته در آنکارا برای حل مشکلات مربوط به اف-۳۵ و بحث درباره مسائل مالی دیدار کردند.

در ماه اکتبر، آمریکا پس از آنکه اعلام کرد فروش جت های اف-۳۵ به  ترکیه را لغو کرده به آنکارا پیشنهاد خرید جت‌های اف-۱۶ را داده است.

پیشتر، پس از این اقدام آمریکا، رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه در دیدار خود با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود،  یک مقام ارشد در دولت آمریکا را به حمایت از تروریسم متهم کرد و از آمریکا خواست پول ترکیه برای خرید جنگنده‌های اف -۳۵ را به این کشور پس دهد.

اردوغان گفت: ما برای برنامه توسعه جنگنده‌های اف -۳۵ حدود ۱.۴ میلیارد دلار پول پرداخت کرده ایم. سرنوشت این پول چه می‌شود؟ ما این پول را به راحتی به دست نیاورده ایم. آمریکا یا باید هواپیما‌ها را به ما تحویل دهد یا باید این پول را به ما پس دهد.

به گفته کارشناسان جو بایدن از تعمیق همکاری‌ها میان ترکیه و روسیه به شدت نگران است و تلاش می‌کند مانع ادامه این همکاری‌ها شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار