سنای آمریکا به دنبال محدود کردن فروش جنگنده‌های اف-۳۵

یک وبسایت تخصصی آمریکایی تهیه پیش‌نویس قانونی را در سنا افشا کرد که براساس آن فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به کشور‌های متقاضی منوط به خریدنکردن سلاح‌های پیشرفته از سایر کشورهاست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان وبسایت تخصصی "Breaking Defense" آمریکایی امروز افشا کرد سنا در حال تهیه پیش نویس قانونی است که طبق این پیش‌نویس باید کشور‌های راغب به خرید جنگنده‌های اف-۳۵ به عدم خرید سلاح‌های خارجی پیشرفته مثل موشک‌های اس-۴۰۰ روسیه متعهد باشند.

 به نوشته این وبسایت، سنای آمریکا روی پیش‌نویس قانونی کار می‌کند که طبق آن فروش سلاح‌های پیشرفته به سایر کشور‌ها به ویژه جنگنده‌های اف-۳۵ با محدودیت‌های تحمیلی در مورد خرید به روزترین فناوری‌های خارجی مانند سامانه اس-۴۰۰ روسیه که مشابه آمریکایی خود را تهدید می‌کند، همراه است.

در ادامه گزارش این وبسایت آمده است قانون دیگر طرحی است که الیوت انگل، نماینده حزب دموکرات ارائه کرده است، طبق این طرح باید از کشور‌های خاورمیانه مایل به خرید جنگنده‌های نسل پنجم اف-۳۵ و دیگر سلاح‌های پیشرفته آمریکا، اهداف و برنامه خود در مورد استفاده از این سلاح‌های خریداری شده را به واشنگتن اعلام کنند. 

کشور‌های غیرعضو ناتو مانند فنلاند و سوئیس که در فکر خرید اف-۳۵ هستند باید به پیش قانون مذکور در صورت تصویب متعهد باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
عشق اف ٣٥ عربا رو كر و كور كرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
خخخخخخ
آخرین اخبار