اولمرت: روابط امارات و اسرائیل از زمان اسحاق رابین آغاز شد

نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی تائید کرد امارات از دهه‌ها پیش روابط پنهانی با این رژیم داشته است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی بر سال‌ها روابط در خفا امارات با این رژیم صحه گذاشت.

ایهود اولمرت در مصاحبه‌ای با روزنامه عبری زبان معاریو اعلام کرد آغاز روابط میان تل‌آویو و ابوظبی که اخیر آشکار شده به زمان اسحاق رابین، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی مربوط می‌شود. بنا به اذعان این مقام صهیونیست، روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی پیش از دهه نود میلادی آغاز و به تدریج در طول زمان رو به پیشرفت گذاشت.

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی فروش جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا به امارات را فاقد خطر راهبردیِ جدی برای رژیم صهیونیستی دانست و گفت فروش این جنگنده‌ها بخشی از توافقنامه سازش با امارات بوده است. اولمرت افزود اگر بنیامین نتانیاهو با این مسئله موافقت نمی‌کرد، این توافق نهایی نمی‌شد.

از ابتدای توافق ننگین سازش میان امارات و رژیم صهیونیستی، موضوع فروش جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا به ابوظبی از جمله مورد مورد مناقشه دو طرف بوده است. اماراتی‌ها دستیابی به این جنگنده از جمله شروط عادی سازی روابط می‌دانند، اما مقامات رژیم صهیونیستی از همان ابتدا صراحتا با فروش هر گونه جنگنده اف-۳۵ به امارات مخالفت کردند. صهیونیست‌ها نگران بودند تا با دسترسی دیگر کشور‌های خاورمیانه به جنگنده‌های آمریکا، امنیت شکننده آن‌ها به مخاطره بیفتد. هر چند در نهایت مجبور به پذیرش فروش این جنگنده‌ها به امارات شدند.

دولت‌های عربی امارات، بحرین و به تازگی سودان در خیانتی آشکار به ملت فلسطین ماه گذشته میلادی روابط پیش از این پنهانی خود با رژیم صهیونیستی را علنی کردند. خیانتی که با واسطه گری رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید منعقد شد.

این در حالی است که طرح صلح عربی کشور‌های عربی هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را منوط به بازگرداندن سرزمین‌های فلسطین بر اساس مرز‌های سال ۱۹۶۷ و پذیرش یک دولت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس شرقی از سوی رژیم صهیونیستی می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
حمید
۰۹:۴۶ ۰۹ دی ۱۳۹۹
همه دولتها به فکر رفاه مردمشونند
البته تقریبا همه دولتها
آخرین اخبار