یاقوت سرخ خراسان جنوبی روی ریل قیمت گذاری

نماینده مردم شهرستان‌های قائنات و زیرکوه در مجلس گفت: مقرر شده شورای قیمت گذاری بر مبنای قیمت بازار، قیمت خرید زرشک را اعلام کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اسحاقی نماینده مردم شهرستان‌های قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: هفته آینده ۲۵۰ میلیارد تومان تخصیص و برای اولین بار خرید حمایتی زرشک در استان انجام خواهد شد.

وی گفت: شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی قرار است در خصوص زرشک تصمیمات لازم را اتخاذ کند و امید است در هفته آینده با هماهنگی‌های انجام‌شده در مرکز استان در ۴ تعاونی خرید زرشک انجام شود.

اسحاقی گفت: از روز شنبه آینده وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی مکلف شدند نسبت به تجهیز انبار و محل‌های نگهداری خرید زرشک اقدام کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های قائنات و زیرکوه در مجلس همچنین گفت:  خرید حمایتی زرشک از ۲۵ آذر تا ۲۹ اسفند ادامه دارد و مقرر شده شورای قیمت گذاری بر مبنای قیمت بازار، قیمت خرید زرشک را اعلام کند.

 اسحاقی گفت: مقرر شده برای سال‌های آینده نیز خرید حمایتی و تضمینی زرشک انجام شود و تمدید این طرح منوط به درخواست کارگروه استانی و موافقت سازمان تعاون روستایی است.

وی گفت: هدف از این اقدام، کوتاه شدن دست دلالان است تا زرشک کاران حمایت شوند و زرشک از زرشک کارانی خریداری می‌شود که اثبات شود دلال نیستند و مورد تایید جهاد کشاورزی یا تعاون روستایی شهرستان خود باشند.

نماینده مردم شهرستان‌های قائنات و زیرکوه در مجلس همچنین گفت: هم اکنون ۱۲۰۰ تن زرشک از پارسال در انبار‌ها داریم که جدا از زرشک امسال است که برای آن هم تعاون روستایی اعلام آمادگی خرید کرده است.

 اسحاقی گفت: خرید حمایتی فقط یک راهکار است و باید به بحث اقتصاد و فرآوری زرشک ورود جدی شود.

انتهای پیام /ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.