داغ شدن بازار با سرمازدگی محصول/ گوجه در بیرجند گران است

سرمازدگی گوجه فرنگی در شیراز سبب شده تا محصول ارسال شده به بیرجند، قیمت بالایی داشته باشد و باعث نارضایتی شهروندان شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گویا این بار گرانی به بازار گوجه فرنگی در خراسان جنوبی رسیده است.

بسیاری از شهروندان از قیمت بالای گوجه فرنگی در بازار‌های استان گلایه دارند و خواستار نظارت هر چه بیشتر مسئولین بر بازار بی سر و سامان این محصول اند.

فروشندگان اما قیمت‌ها را عادی می‌دانند و بر این باور هستند که محصولات به دلیل آمدن از شهر‌های دیگر همچون شیراز چنین قیمتی دارند.

گوجه فرنگی های شیراز در بیرجند/ محصول بیرجندی نداریم 

در بازار روز غفاری بیرجند با یکی از شهروندان گفتگو کردیم؛ محبوبی فرد گفت: در تمام طول این بازار قیمت‌ها متفاوت است و هر کسی به هر نحوی که بخواهد قیمت گذاری می‌کند.

او افزود: در یک غرفه گوجه فرنگی به قیمت ۱۲ هزار تومان به فروش می‌رسد در حالی که همان نوع محصول در غرفه‌ای دیگر ۱۴ هزار تومان است.

محبوبی فرد بیان کرد: می‌گویند گوجه‌ فرنگی ها از شیراز به بیرجند می‌آید و اگر گوجه فرنگی گلخانه‌ای بیرجند بخواهد به فروش برسد، باید قیمت بیشتری را هم پرداخت کرد.


بیشتر بخوانید


این شهروند بیرجندی اظهار کرد: مصرف کنندگان همواره قربانی دست دلالان هستند و خدا می‌داند که محصول گوجه فرنگی با چه قیمتی در شیراز بارگیری می‌شود و با چه قیمتی در بیرجند تحویل داده می‌شود.

یکی از فروشندگان گوجه فرنگی نیز گفت: گوجه‌ فرنگی های بازار عمدتا از شیراز می‌آید و ما گوجه فرنگی گلخانه‌ای از بیرجند نداریم و پس از خرید محصول به قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۱۱ هزار تومان، به قیمت ۱۳ هزار تومان به مصرف کننده می‌فروشیم.

سرمازدگی دلیل گرانی است

حیدری رئیس اتحادیه میوه و تره بار بیرجند گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت گوجه فرنگی در بازار، سرمازدگی این محصول و خسارت‌هایی است که به کشاورز تحمیل شده است.

او افزود: گوجه فرنگی مورد نیاز بیرجند را از شیراز خریداری می‌کنیم، اما در چند وقت اخیر این محصول دچار سرمازدگی شد و گرانی بر این محصول سایه انداخت.

حیدری اظهار کرد: شهر‌های دیگری نیز هستند که از شیراز گوجه فرنگی می‌خرند و گرانی در آن شهر‌ها و استان‌ها نیز وجود دارد.

رئیس اتحادیه میوه تره بار بیرجند بیان کرد: باید مسئولین نظارت بیشتری داشته باشند و فکری به حال بازار کنند و بازار نیازمند ورود جدی مسئولین است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.