سربازان آموزش‌های مهارتی می‌بینند

سربازان خراسان جنوبی در طرح سرباز ماهر در ابتدای ورود به مراکز ۰۴ و محمدرسول الله در ۴ حوزه آموزش های مهارتی می‌بینند.

قناد سرپرست معاونت امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: هر ماه سربازان جدیدی که به قرارگاه ۰۴ و محمد رسول الله بیرجند وارد می‌شوند در یک دوره‌ی ۴۸ ساعته‌ی حضوری و غیر حضوری، در ۴ حوزه آموزش های مهارتی می‌بینند.

او افزود: این ۴ دوره شامل دوره‌های آشنایی با مهارت‌های عمومی اشتغال و کار آفرینی، آشنایی با مهارت‌های زندگی، آشنایی مقدماتی با مبانی حقوق و سواد مالی و آشنایی با سواد رسانه و فضای مجازی است.

قناد ادامه داد: این آموزش‌ها شامل ۸ ساعت آموزش حضوری، ۸ ساعت جلسه پرسش و پاسخ است و مابقی کلاس ها با استفاده از کتابچه‌هایی که به سربازان داده می‌شود انجام می شود و در پایان گواهی پایان دوره از سمت جهاد دانشگاهی به سربازان اعطاء می‌شود.

سرپرست معاونت امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی تصریح کرد: سهمیه سال ۹۹ برای این آموزش ها، ۲۶۷ سهمیه آموزش به سربازان برای قرارگاه ۰۴ و ۵۰۰ سهمیه برای قرار گاه محمد رسول الله بوده که تا امروز همچنان از همان سهمیه‌های قبلی استفاده می‌شود و آموزش‌های تیرماه هم در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.