سخنگوی انصارالله: تروریستی نامیدن انصارالله نشانه شکست گزینه‌های آمریکاست

سخنگوی انصارالله یمن طی مصاحبه‌ای به اقدام آمریکا علیه این گروه واکنش نشان داده و تاکید کرد که تروریستی خواندن انصارالله نشانه شکست سیاست‌های آمریکاست.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن در گفت‌وگو با المسیره در واکنش به اقدام آمریکا در تروریستی نامیدن انصارالله تصریح کرد که موضع آمریکا جدید نیست جز آنکه  علنی شده است.

محمد عبدالسلام افزود: آمریکا تمام ابزارهای در دسترس خود را از دهه ها قبل از طریق دخالت سفارتخانه هایش در همه درگیری ها و فتنه های نظامی و مانع تراشی در مسیر پیشرفت علیه ملت ما به کار گرفته است. تجاوز به یمن یک تجاوز آمریکایی است، محاصره یمن توسط آمریکا انجام گرفته و عربستان فقط ابزار اجرای آن است.

وی ادامه داد: تروریستی نامیدن انصارالله پس از آن صورت می گیرد که همه گزینه های آمریکا شکست خورده و پایان یافته است. آمریکایی ها در گذشته از حصول توافق صلح و شراکت مانع شدند و ترورهای متعددی را انجام داده اند. آمریکا پس از آنکه مزدوران داخلی دچار فرسایش شدند، جنگ را از واشنگتن اعلام کرد و عربستان و امارات به عنوان ابزار آمریکا و اسرائیل وارد عمل شدند.

سخنگوی انصارالله گفت: پس از شکست تجاوز و محاصره، دولت آمریکا حمایت خود از متجاوزان و فشار سیاسی علیه ما را افزایش داده تا دستاوردی را به نفع خود محقق کند. آمریکا امروز نقاب از چهره خود انداخته و رسیدن آن به مرحله تروریستی نامیدن انصارالله نشان دهنده شکست مزدوران و ابزارهای سعودی و اماراتی در انجام ماموریت خود است. از زمان آغاز تجاوز، سفیر آمریکا بود که جزئیات مذاکره را تعیین می کرد و دخالت سیاسی آمریکا از همان زمان برقرار بوده است.

محمد عبدالسلام گفت: جنگ سیاسی، نظامی و اقتصادی به هیچ نتیجه ای نخواهد رسید و تروریستی نامیدن انصارالله آخرین موجودی آمریکاست. مردم ما مبتنی بر کمک سازمان ها زندگی نمی کند، بلکه می کوشند تا با بهره برداری از منابع طبیعی خود زندگی کنند. بسیاری از کشورها هستند که آمریکا آنها را تروریستی نامیده است؛ ایران امروز علی رغم رنجی که برده، از این شرایط برای تقویت خود استفاده کرده است.

وی تاکید کرد: تروریستی نامیدن انصارالله توسط آمریکا هیچ پیامد اقتصادی، سیاسی و انسانی نخواهد داشت؛ زیرا ما تمام این مراحل را پشت سر گذاشته ایم. جامعه بین الملل با ما تماس گرفته و اطمینان داده است که این تصمیم آمریکا برایشان اهمیت ندارد؛ مردم ما به مقاومت در مقابل تجاوز و پاسخ به آن ادامه می دهد و این یک موضع طبیعی است.

سخنگوی انصارالله تصریج کرد: از موضع کشورهایی که این تصمیم آمریکا را محکوم کردند تشکر می کنیم و می دانیم که این تصمیم به دنبال ایستادگی ما مقابل طمع ورزی های آمریکا و اسرائیل اتخاذ شده است. این تصمیم آمریکا مایه افتخار ماست؛ زیرا تایید می کند که ما اکنون مقابل منفعت طلبی های آن هستیم. معیارهای آمریکا برای تروریستی نامیدن دیگران حتی در محافل بین المللی هم سخیف است.

عبدالسلام گفت: اگر آمریکا اقدامی تجاوزکارانه را انجام دهد حق پاسخگویی از جانب ما محفوظ است. ما غافلگیر نشده ایم، اما به مردم خود اطمینان می دهیم که این تصمیم آمریکا بر موضع ما تاثیر نخواهد گذاشت و هرگز عقب نشینی نخواهیم کرد. ما مقابل تجاوز، کشتار و محاصره مقاومت کردیم و هیچ عقب نشینی نداشتیم و تصمیم آمریکا هم ما را به این کار وانخواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار