سازمان ملل:

تروریستی خواندن انصارالله، یمن را به سوی قحطی گسترده می‌برد

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل تروریستی اعلام شدن جنبش انصارالله یمن از سوی دولت آمریکا را هدف انتقاد قرار داد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه آرتی، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل تروریستی اعلام شدن جنبش انصارالله یمن را برای مردم این کشور زیان بار توصیف کرد.

استفان دوجاریک ضمن انتقاد از اقدام آمریکا در گنجاندن سران جنبش انصارالله در فهرست تروریستی خود گفت اینکار مردم یمن را به سوی قحطی گسترده سوق می‌دهد. سخنگوی آنتونی گوترش تاکید کرد روند ورود کالا به یمن باید مورد حمایت قرار گیرد و این کار باید از طریق تمامی بنادر صورت گیرد.

در حالی که «مارتین گیریفیتس» فرستاده سازمان ملل در یمن، و نمایندگان کشور‌های دیگر در نشست اخیر سازمان ملل با موضوع یمن با محکوم خواندن اقدام آمریکا مبنی‌بر افزودن انصارالله به لیست سیاه و تروریستی نامیدن این جنبش هشدار دادند، آمریکا درخواست سازمان ملل که خواستار عقب‌نشینی از این اقدام شده بود را رد کرد.

شامگاه پنجشنبه نمایندگان کشور‌ها در نشست شورای امنیت سازمان ملل از آمریکا خواسته بودند در تصمیم خود برای تروریستی معرفی کردن جنبش انصارالله و افزودن نام این جنبش در لیست سیاه تجدیدنظر کند. گریفیتس در این نشست با محکوم خواندن این اقدام آمریکا گفت: «تروریستی خواندن انصارالله تمام تلاش‌های من برای برقرای صلح و آرامش میان طرف‌های درگیر را به باد خواهد داد.»

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، روز گذشته اعلام کرد وزارت خارجه آمریکا قصد خود برای تروریستی اعلام کردن جنبش انصارالله را به کنگره این کشور خواهد رساند. در همین چارچوب رهبر انصارالله و دیگر مقامات این جنبش مردمی به فهرست تروریست‌های بین‌المللی افزوده می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار