تشدید نابرابری‌های اجتماعی در آمریکا با تداوم بحران کرونا

وزیر خارجه کوبا اعلام کرد تداوم بحران کرونا، نابرابری‌های اجتماعی در ایالات متحده را تشدید می‌کند؛ فقرا و اقلیت‌ها در آمریکا بدون حمایت به حال خود رها شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برونو رودریگز، وزیر امور خارجه کوبا در بحبوحه تظاهرات ضد تبعیض‌نژادی نظام‌مند در آمریکا و همه‌گیری ویروس کرونا در پیامی توییتری اعلام کرد ادامه بحران کرونا نابرابری‌های اجتماعی در ایالات متحده آمریکا را تشدید می‌کند.

وزیر خارجه کوبا نوشت: «۱۲.۷ درصد از جمعیت آمریکا را آفریقایی تبار‌ها شکل می‌دهند و ۲۲ درصد کشته‌شدگان ناشی از کرونا آفریقایی تبار‌ها هستند.»


بیشتر بخوانید


وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد: «بیماری کرونا نواقص سیستمی در آمریکا را نشان می‌دهد، و بیانگر آن است که در آنجا فقرا و اقلیت‌ها بدون حمایت به حال خود رها شده‌اند.»

آنتونی فائوچی، رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا اعلام کرده است برخلاف اظهارات برخی مقامات، آمریکا هنوز درگیر موج اول شیوع کرونا است.

تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا به بیش از ۲ میلیون و ۲۳۰ هزار نفر رسیده است و از میان آن‌ها نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

پیش‌تر مقامات بهداشت این کشور هشدار داده بودند شمار قربانیان کرونا در آمریکا تا ماه سپتامبر به ۲۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار