تحریم‌های جدید ترامپ علیه چین با ادعای نقض حقوق بشر

کاخ سفید اعلام کرد ترامپ طرح تحریم برخی مقامات چینی را به بهانه نقض حقوق بشر در منطقه سین‌کیانگ چین، امضا کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با متهم کردن چین به نقض حقوق بشر در منطقه سین‌کیانگ، طرح تحریم‌هایی را علیه برخی مقامات چینی که در آن دخیل هستند، امضا کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا نیز خود با صدور بیانیه‌ای بعد از امضای تحریم‌های ضد چینی، در حالی که تظاهرات سراسری در ایالات متحده علیه تبعیض‌نژادی سیستماتیک، بی‌عدالتی و نژادپرستی همچنان ادامه دارد، مدعی شد این قانون، ناقضان حقوق بشر و تجاوزگرانی را که به صورت سیستماتیک برخی اقدامات غیرانسانی را علیه اقلیت‌های مذهبی و نژادی در منطقه سین‌کیانگ و دیگر مناطق چین انجام می‌دهد، پاسخگو می‌کند.


بیشتر بخوانید


پیش از این اما وزرای خارجه گروه جی-۷ روز چهارشنبه ضمن انتشار بیانیه‌ای مداخله‌جویانه از چین خواستند تا در «لایحه امنیتی هنگ‌کنگ» بازنگری کند.

این در حالی است که روزنامه واشنگتن پست فاش کرد جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در کتاب جنجالی خود که قرار است به زودی منتشر شود، گفته است که ترامپ از شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین خواسته است تا برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به او کمک کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار