فائوچی: آمریکا هنوز در موج اول کروناست

رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا هشدار داد این کشور هنوز در موج اول همه‌گیری کرونا قرار دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه آمریکایی هیل، «آنتونی فائوچی» رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، در خصوص اظهارات اخیر برخی درباره شروع موج دوم همه‌گیری کرونا در این کشور گفت برخلاف این اظهارات هنوز آمریکا درگیر موج اول شیوع است.

فائوچی در مصاحبه با روزنامه وال‌استریت ژورنال در این خصوص گفت: «مردم مدام از موج دوم صحبت می‌کنند. ما هنوز در موج اول هستیم.»

این اظهارات فائوچی پس از آن مطرح می‌شود که تعداد موارد ابتلا و بستری ناشی از کووید-۱۹ در آمریکا رو به افزایش است. ایالت‌های کالیفرنیا، تگزاس، آریزونا و فلوریدا از جمله ایالت‌هایی هستند که این روز‌ها آمار ابتلا در آن‌ها به شدت رو به افزایش است. در کالیفرنیا روز سه شنبه مقامات بهداشتی بیشترین آمار بستری بیماران کرونایی را اعلام کردند.

با این حال، دونالد ترامپ مدعی شده این افزایش‌ها ناشی از افزایش تعداد آزمایش‌هایی که انجام می‌شود، است و مایک پنس، معاون او، نیز عملکرد دولت را در این زمینه موفقیت‌آمیز دانسته است.

آخرین آمار رسمی منتشر شده در خصوص تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا حاکی از آن است که تاکنون دو میلیون و ۲۰۸ هزار و ۴۰۲ نفر به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و از میان آن‌ها ۱۱۹ هزار و ۱۳۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

پیش‌تر مقامات بهداشت این کشور هشدار داده بودند شمار قربانیان کرونا در آمریکا تا ماه سپتامبر به ۲۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار