دبیر ستاد توسعه فرهنگ و علم و فناوری اقتصاد دانش بنیان مطرح کرد:

در استخدام دولتی به بن بست رسیده‌ایم/ ضرورت ورود جوانان به حوزه فرهنگ

کرمی گفت: جوانان باید به فرهنگ ورود پیدا کنند تا در بخش فناوری اشتغال زایی کنیم، در استخدام دولتی به بن بست خورده‌ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پرویز کرمی دبیر ستاد توسعه فرهنگ و علم و فناوری اقتصاد دانش بنیان در همایش ملی فناوری‌های فرهنگی که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، با بیان اینکه استارت‌آپ‌ها در تلاش‌اند تا به رشد برسند، گفت: یکی از خصوصیات مثبت استارت‌آپ‌ها این است که اگر به مشکلی بر بخورند خود آن را حل می‌کنند و به دلیل آنکه تولید کننده ایده، ادامه دهنده آن و همچنین پرورش دهنده ایده خود هستند، رشد می‌کنند.

 دبیر ستاد توسعه فرهنگ و علم و فناوری اقتصاد دانش بنیان با اشاره به اهمیت فرهنگ، اظهار کرد: فرهنگ سازی اهمیت بسیار زیادی دارد و این فرهنگ باید در میان مردم ایجاد شود البته این فرهنگ سازی به مدت زمان زیادی احتیاج دارد و به دنبال این هستیم تا فرهنگ مناسب را در جامعه ایجاد کنیم.

فعالیت در حوزه فرهنگی سبب خروج ما از بن بست می‌شود

 کرمی تصریح کرد: جوانان ما باید در حوزه فرهنگ ورود پیدا کنند تا این حوزه را نجات دهند و در بخش فناوری هم اشتغال زایی ایجاد شود. متاسفانه ما در استخدام دولتی به بن بست خورده‌ایم و برای خروج از این بن بست باید بیش از پیش در حوزه فرهنگی فعالیت کنیم تا به موفقیت برسیم.

 دانشگاه صنعتی شریف پیشگام در ارتباط میان فرهنگ و فناوری

 همچنین در ادامه مراسم محمدرضا موحدی معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اینکه حوزه‌های فرهنگ و فناوری در گذشته هیچ ارتباطی با یکدیگر نداشته‌اند، گفت: باعث خوشحالی است که به مدد فناوری‌های نوین امروز این 2 عرصه با یکدیگر هماهنگی پیدا کرده‌‌اند.

 معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه دانشگاه شریف پیشگام عرصه ارتباطی فرهنگ و فناوری است، گفت: در اولین اقدام به تاسیس دفتر خدمات در مجتمع خدمات فناوری شریف پرداخته‌ایم تا 2 حوزه فرهنگ و فناوری را با یکدیگر ادغام کنیم.

 موحدی یادآور شد: تشکیل این همایش در راستای استفاده فناوری در فرهنگ و بهبود ارتقاء حوزه فرهنگ مبتنی بر فناوری بوده است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۱۸:۳۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
اقدامی انجام نمیشه برا اشتغال زایی
آخرین اخبار