با مخترعین ایرانی؛

سامانه هوشمند قرائت از راه دور کنتورهای خدماتی؛ دستاورد نوین شرکت‌های دانش بنیان به مردم

شرکتی دانش‌بنیان موفق به تولید سامانه قرائت از راه دور کنتور‌های آب و برق شده است که خدمات بسیار نوینی را در دستور کار دارد.

سامانه هوشمند قرائت از راه دور کنتورهای خدماتی؛ دستاورد نوین شرکت‌های دانش بنیان به مردمبه گزارش  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت‌های دانش‌ بنیان از اهمیت بسیار زیادی در کشور برخوردار هستند و با اختراعات روزمره‌ جوانان نخبه‌ در این شرکت‌ها و همچنین به واسطه‌ طرح‌های مبتنی بر دانش‌ سبب رشد و پیشرفت‌ کشور‌ می‌شوند.
 
باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد به معرفی محصولات دانش‌ بنیا‌نی بپردازد که توسط محققان‌ این شرکت‌ها تولید شده است.

یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید کنتور هوشمندی شده است که تمام اطلاعات مورد نیاز را دریافت می‌کند و به کمک آن دیگر نیازی به مأمور قرائت نداریم.

 مدیر این شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این کنتور هوشمند اظهار کرد: تمامی اطلاعات مورد نیاز در خصوص آب و برق از طریق این کنتور هوشمند دریافت می‌شود و به اداره اصلی ارسال می‌شود.

 وی در خصوص چگونگی کارکرد این کنتور هوشمند گفت: این کنتور قابلیت مدیریت از راه دور را دارد و مشترکان کم مصرف و پرمصرف را هم شناسایی می‌کنند؛ این کنتور دقیقا وظیفه مأمور قرائت را انجام می‌دهد، یعنی اطلاعات را به صورت کامل به اداره اصلی می‌فرستد.

ممنوعیت دستکاری در عملکرد کنتور

 مدیر این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: این کنتور احتمال دستکاری را هم تشخیص می‌دهد و به دلیل آنکه هوشمند است اجازه نمی‌دهد هیچ نهاد یا ساختمان و سازمانی کنتور خود را دستکاری کند تا مبلغ کمتری را بپردازد.

 وی با بیان اینکه نرخ مصرف در سال مالی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، اظهار کرد: این کنتور می‌تواند نرخ مصرف در طول یکسال را پیش‌بینی کند همچنین جیره‌بندی را هم انجام می‌دهد؛ یکی از خصوصیات مثبت این سامانه قرائت از راه دور این است که برای پایش مداوم انرژی،  ثبت آن از ویژگی‌های مدرن و جدیدی استفاده می‌کند.

 مدیر این شرکت دانش بنیان یادآور شد: اکنون بسیاری از استان‌های کشور از این کنتور هوشمند بهره می‌برند و به دنبال این هستیم تا بتوانیم کنتور گاز را هم مانند آب و برق هوشمند کنیم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۰۹:۱۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
خیلی عالی بود
آخرین اخبار