با مخترعین ایرانی؛

امنیت خطوط نفتی را با محصولات دانش بنیان تضمین کنید

یکی از شرکت‌های دانش‌ بنیان موفق به تولید توپک‌های هوشمندی شده است که مشکلات خطوط لوله‌ گاز و نفت را بررسی می‌کند.

امنیت خطوط نفتی را با محصولات دانش بنیان تضمین کنیدبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت‌های دانش‌ بنیان از اهمیت بسیار زیادی در کشور برخوردار هستند و با اختراعات روزمره‌ جوانان نخبه‌ در این شرکت‌ها و همچنین به واسطه‌ طرح‌های مبتنی بر دانش‌ سبب رشد و پیشرفت‌ کشور‌ می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد به معرفی محصولات دانش‌ بنیا‌نی بپردازد که توسط محققین‌ این شرکت‌ها تولید شده است.

چگونگی کارکرد‌ توپک‌های هوشمند‌ برای اعلام نشتی لوله‌های نفت

یکی از شرکت‌های دانش‌ بنیان موفق به تولید توپک‌های هوشمندی شده است که امنیت‌ خطوط‌ لوله‌ نفت، گاز و پتروشیمی‌ را تضمین می‌کند.

مدیر این شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این محصول دانش بنیان اظهار کرد: این توپک‌های هوشمند درون لوله‌های نفت و گاز و پتروشیمی‌ قرار می‌گیرند و  هرگونه‌ خرابی و یا نشتی‌ که در آن ها وجود داشته باشد به کارشناس‌ مربوطه‌ اطلاع می‌دهند.

وی در رابطه‌ با چگونگی کارکرد‌ این توپک‌های هوشمند‌ بیان کرد: این توپک‌ها همانند موشک هستند و در داخل لوله‌ حرکت می‌کنند، بر روی آنها سنسور‌ و دوربینی‌ وصل است که تمام خطوط لوله‌ را بررسی می‌کند و اگر مشکلی وجود داشته باشد‌ سریعاً هشدار می‌دهد تا متخصصان به رفع آن مشکل‌ها بپردازند.

مدیر این شرکت دانش‌بنیان یادآور شد: در حال حاضر بسیاری از صنایع کشور از این توپک‌ها استفاده می‌کنند و در جهان هم این توپک‌ها کاربرد بسیار زیادی دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار