معاون توسعه روستایی رئیس جمهور مطرح کرد:

همکاری سازمان نظام وظیفه و معاونت روستایی/ از استارت‌آپ‌های فعال در حوزه روستایی حمایت می‌کنیم/ نرخ رشد اقتصادی و اجتماعی مردم باید افزایش یابد

همکاری سازمان نظام وظیفه و معاونت روستایی/ از استارت‌آپ‌های فعال در حوزه روستایی حمایت می‌کنیم/ نرخ رشد اقتصادی و اجتماعی مردم باید افزایش یابدرضوی با اشاره به اینکه به دنبال توسعه روستاها هستیم، گفت: در این راستا از استارت‌آپ‌ها و جوانان فارق‌التحصیل حمایت می‌کنیم.
 
به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی رئیس جمهور در همایش ملی فناوری‌های فرهنگی که صبح امروز در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد با بیان اینکه اقتصاددانان سرمایه مالی را به سرمایه اقتصادی تقسیم می‌کنند، گفت: سرمایه‌های فرهنگی و همچنین سرمایه‌های مربوط به آداب و رسوم اجتماعی می‌توانند در توسعه اشتغال و درآمد زایی کشور نقش بسزایی داشته باشیم.
 

برپایی نمایشگاه محصولات و تولیدات روستایی به منظور توسعه کشور

 معاون توسعه روستایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه کشور ایران تنوع اقلیمی بسیار زیادی دارد، گفت: ما در حوزه بازی‌های محلی و همچنین غذاهای محلی تنوع بسیار زیادی داریم که همین موضوع می‌تواند سبب توسعه کشور شود و در همین راستا امسال برای سومین بار نمایشگاه محصولات و تولیدات روستایی را از 15 تا 18 اسفند ماه برگزار می‌کنیم.

دانشگاه‌های ایران کاربردی و تحقیقاتی نیست

 رضوی با تصریح اینکه کشور ایران در مقایسه با جمعیتش دانشگاه‌های بسیاری دارد، بیان کرد: ما با 81 میلیون جمعیت با 2 هزار و 640 دانشگاه داریم اما متاسفانه مشکلی که وجود دارد این است که ما در دانشگاه فقط به دنبال مدرک دادن و مدرک گرفتن هستیم و آموزش دانشگاه‌های ما کاربردی و تحقیقاتی نیست.

 وی ادامه داد: امروز 43 درصد بیکاران کشور ما افراد فارق‌التحصیل و تحصیل کرده هستند، اگر در دانشگاه‌ها به خوبی کار می‌شد امروز با این حجم از فارق‌التحصیل بیکار رو به رو نبودیم چرا یک فارق‌التحصیل معدن باید به دنبال نشستن در پشت میز باشد، اگر کار به صورت تحقیقاتی به پیش می‌رفت، دانشجو کار کردن در معدن را ترجیح می‌داد.

 

معاون توسعه روستایی رئیس جمهور با تصریح اینکه باید در سیستم آموزشی تحول ایجاد شود، گفت: ما آمادگی این را داریم تا از تمام فارق‌التحصیلان و متخصصان دعوت کنیم تا بیایند و استارت‌آپ‌های مناسب در حوزه روستایی را ایجاد کنند و به روستاهای مرزی وام 4 درصد به روستاهای غیر مرزی وام 6 درصد می‌دهیم.

 وی در خصوص تسهیلات فراهم شده برای جوانان در روستاها، گفت: جوانانی که می‌خواهند به سربازی بروند می‌توانند سربازی خود را به صورت امریه در روستای خود بگذرانند و آمایش سرزمینی را انجام دهند.

 رضوی یادآور شد: شاخص توسعه کشور امروز به عنوان محور توسعه یافتگی آن کشور مشخص می‌شود و دلیل اصلی که ما نتوانسته‌ایم به نرخ رشد مطلوب برسیم این است که مردم ما در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی همانند حوزه سیاسی مشارکت ندارند و اگر به دنبال توسعه ملی هستیم باید نرخ مشارکت مردم در حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی همانند حوزه سیاسی افزایش یابد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار