امام‌جمعه پل‌دختر:

دانشجویان به عنوان طالبان علم دنبال حق،آگاهی و بصیرت هستند

امام‌جمعه پل‌دختر گفت: عدالت‌خواهی، بصیرت و دشمن‌شناسی از خصایص دانشجویان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  حجت‌الاسلام محمد سوری روز شنبه در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در سالن ارشاد اسلامی پل‌دختر با تبریک این روز به دانشجویان گفت: اساس مقابله با توطئه‌های دشمن بصیرت است و دانشجو باید بصیر باشد و جایگاه و منزلت خود را بداند و در این راه گام بردارد.

وی افزود: دانشجویان میراث دار حرکت‌های انقلابی، مقاومت و ایستادگی و ایثارگری هستند که در دفاع از حق و حقیقت خود را فدای آرمان و ارزش‌های دینی کردند.

امام‌جمعه پلدختر گفت: دانشجویان به عنوان طالبان علم دنبال حق و حقیقت و آگاهی و بصیرت هستند که اگر غیر از این را دنبال کنند هدف اصلی خود را گم کرده‌اند.

وی با بیان اینکه خیلی از افراد جایگاه خود را نمی‌دانند افزود: انسان باید قدر منزلت و جایگاه خود را بداند که قرآن بصیرت، علم و آگاهی را بهترین وسیله برای تشخیص راه و هدف اصلی معرفی می‌کند و اگر انسان در این راه باشد و بخواهد دشمن خود را بشناسد نیاز به راهنما دارد.

حجت‌الاسلام سوری خاطرنشان کرد: کسب علم و دانش، نوآوری، سازندگی اخلاقی و فکری بر اساس آموزه‌های دینی و شناخت راه از مهم‌ترین ویژگی‌های دانشجو است.

وی افزود: چنانچه دانشجو با شجاعت، دشمن‌شناس، دشمن‌ستیز و دشمن گریز باشد و به دشمن اعتماد نکند و حرف‌های دشمن را قبول نداشته باشد و از دشمن نهراسد صاحب بصیرت دشمن‌شناسی است.

امام‌جمعه پل‌دختر گفت: اگر دشمن‌شناس نباشیم و نسبت به دسیسه‌ها، نیرنگ‌ها، نقشه‌ها و توطئه‌های دشمن بصیرت نداشته باشیم به راحتی به دشمن اعتماد کرده و توان مقابله با دشمن را از دست می‌دهیم.

وی با بیان اینکه دانشجو می‌تواند به عنوان الگو و شاخص باشد افزود: کسی که به عنوان مشعل، شاخص و الگو در جامعه مطرح است باید بتواند بصیرت افزایی کند و چنانچه خود نیازمند راهنمایی و پند و اندرز باشد نمی‌تواند الگو باشد.

حجت‌الاسلام سوری گفت: بصیر بودن به این است که انسان آگاه، دشمن‌شناس و آرمان‌گرا باشد و کسانی که این خصایص را ندارند نمی‌توانند خود را به عنوان طالب علم مطرح کنند، زیرا زمینه علم و آگاهی، بصیرت است.

وی افزود: نتیجه بصیرت، راه‌شناسی و به دنبال اهداف اصلی بودن مجاهدت است مانند شهدای دوران دفاع مقدس و مدافع حرم که به اقتضای زمان راه را تشخیص دادند و بهترین هستی خود که جانشان بود را در طبق اخلاص نهادند.

در ادامه مراسم گرامیداشت روز دانشجو از ۱۱۱ دانشجو نخبه و برتر دانشگاه‌های شهرستان پلدختر، دانشگاه آزاد ۱۳، غیرانتفاعی ۴۰، مرکز علمی کاربردی ۱۰، پرستاری هشت و دولتی ۴۰ تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/د

بصیرت، عدالت‌خواهی و دشمن‌شناسی از خصایص دانشجویان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.