به مناسبت گرامی‌داشت روز دانشجو؛

تجلیل از دانشجویان برتر لرستان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: دانشگاهیان، دانشجویان سال ۳۲ را الگوی خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حبیب‌الله خجسته پورمعاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان به مناسبت گرامی‌داشت روز دانشجو اظهار داشت: تقارن این روز با میلاد پیامبر گرامی (ص) و امام جعفر صادق (ع) خوش‌یمن و زیبا است.

وی ضمن تبریک میلاد با سعادت پیامبر اکرم و امام جعفر صادق به همه مسلمانان بیان داشت: خداوند تبارک و تعالی تولد امام جعفر صادق را به‌عنوان هدیه‌ای زیبا در روز میلاد پیامبرش به ما عطا فرموده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به اینکه پیام اصلی پیامبر اکرم در روز بعثت کمال مکارم اخلاقی است، تصریح کرد: مکارم اخلاق باید در دو حوزه فردی و اجتماعی سرلوحه زندگی ما قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در حوزه فردی باید با منبع اصلی اخلاق و قدرت خداوند باری تعالی ارتباط پیدا کرده و در حوزه اجتماعی متکلف به اخلاقی الهی و اسلامی باشیم.

خجسته‌پور با بیان اینکه ابتدا باید ارتباط خود را با ذات باری‌تعالی برقرار کنیم، خاطرنشان کرد: باید از دانش، منطق و عقل بهره‌جویی کنیم چراکه همه این‌ها هدایای الهی هستند؛ بنابراین مکلف شدن به اخلاق الهی در گرو دو کلمه خداجویی و دانش جویی است.

وی با اشاره به اینکه کشور ما در طول تاریخ با استبداد دست و پنجه نرم کرده است، گفت: همواره دغدغه‌های مردم در طول تاریخ زندگی کردن تحت زعامت حاکمان مستبد و ستمگر بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار به دو پدیده شوم استبداد و استعمار در طول دو سده اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: استعمار، نفع و سود خود را در حکومت‌های مستبد و حاکمان خودکامه جستجو می‌کرد، اما در مقابل، مردمی که دارای تمدن و فرهنگ هستند همواره با استبداد مبارزه کرده‌اند.

وی نقطه عطف مبارزه مردم با استبداد و حامیان استعمارگر را نهضت و انقلاب مشروطیت دانست و یادآور شد: مردم به دنبال حاکم کردن خود بر سرنوشت خویش و ایجاد جامعه‌ای مدنی در مقابل جامعه‌ی بدوی بودند که توانستند به پیروزی برسند.

خجسته‌پور در ادامه افزود: متأسفانه به دلیل عوامل خارجی و حضور بیگانگان، استعمارگران و عوامل درونی توسط گروهی افراط‌گر و تفریطی با غلبه بر مشروطیت باعث منزوی کردن این انقلاب شدند و در نهایت از دل آن استبداد رضاخانی پدید آمد.

وی با اشاره به اینکه از شهریور ۱۳۲۰ تا مرداد ۱۳۳۲ دوره طلایی ایران بود خاطرنشان کرد: این دوره طلایی دوازده‌ساله منجر به ملی شدن صنعت نفت شد، اما همچنان ضعف تاریخی و اجتماعی و نیز استبدادزدگی مردم ما از یک طرف و وجود استعمارگران، بیگانگان و عده‌ای غرب‌زده با کودتای آمریکایی مرداد ۳۲ از طرف دیگر، دوران طلایی و دولت ملی برچیده و منجر به ایجاد فضای سرکوب، خفقان و تاریکی بر ایران شد.

معاون استاندار گفت: در دل این فضا حرکت و جنبش دانشجویی پدید آمد که نشان داد مردم ما مانند گذشته با استبداد و استعمار مبارزه خواهند کرد.

وی با بیان اینکه اگر حرکتی مردمی نبوده و مردم در بطن آن حضور نداشته باشند موفق نخواهد شد، اظهار داشت: اگر آزادی‌خواهی، پیشرفت و توسعه به صورت اتفاقی و بدون حضور مردم اتفاق بیفتد راهی جز شکست نخواهد داشت.

خجسته‌پور در توصیه به دانشجویان و نسل دانشگاهی گفت: امروزه دانشگاهیان ما باید دانشجویان سال ۳۲ را الگو و سرلوحه خود قرار دهند و در مسیر آرمان‌های خود و جمهوری اسلامی ایران تلاش کنند.

لازم به ذکر است در پایان این جلسه از دانشجویان برتر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/م

دانشجویان برتر لرستان تجلیل شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.