رئیس مرکز بهداشت پلدختر:

برگزاری نمایشگاه عکس با موضوع ایدز در پلدختر

رئیس مرکز بهداشت پلدختر گفت: همایش ایدز با همکاری دانشکده پرستاری و نمایشگاه عکس با موضوع ایدز در دانشگاه پیام نور پلدختر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  عباس میر هاشمی ظهر امروز در همایش ایدز که در سالن کانون رشد پلدختر برگزار شد، گفت: از سال ۶۵ که بیماری ایدز ثبت‌شده از ۳۴ هزار و ۸۴۶ نفر مبتلابه بیماری ایدز ۸۴ درصد مردان و ۱۶ درصد زنان بوده‌اند، ولی در سال ۹۵ یک تغییر خیلی آشکار وجود دارد که زنان ۳۰ درصد و مردان ۷۰ درصد به بیماری ایدز مبتلا هستند و این آمار نشان می‌دهد که میزان مبتلا شدن زنان به بیماری ایدز در حال افزایش است و این موضوع جای نگرانی و تحقیق دارد.

وی افزود: در سال‌های گذشته یک گروه از معتادان متجاهر که با مشکلات مالی دست‌وپنجه نرم می‌کردند از سرنگ‌ها چندین بار استفاده می‌کردند و به بیماری ایدز مبتلا می‌شدند به همین دلیل بیشترین آمار مبتلایان به این بیماری را معتادان متجاهر تشکیل می‌دادند، ولی اکنون این موضوع تغییر کرده و داشتن رابطه جنسی نامشروع به‌عنوان یکی از عوامل مبتلا شدن به بیماری ایدز در حال افزایش است.

رئیس مرکز بهداشت پلدختر عنوان کرد: یکی از راه‌های انتقال ایدز انتقال از مادر به فرزند است وقتی این بیماری وارد چرخه خانواده‌ها می‌شود شناسایی آن بسیار مشکل است که باید کار شناسایی آن را انجام دهیم، چون خیلی راحت از مادر به فرزند منتقل می‌شود و همین مشکلاتی را برای جامعه به وجود آورده است.

وی افزود: باید در سطح جامعه یک آگاهی کامل ایجاد کنیم و از سرپوش گذاشتن روی این موضوع دوری‌کنیم، چون وظیفه ما آگاه کردن مردم از راه‌های انتقال این بیماری است، چون اگر مردم آگاه شوند میزان مبتلا شدن افراد به بیماری ایدز در جامعه کاهش می‌یابد.

میر هاشمی گفت: برگزاری نمایشگاه عکس با موضوع ایدز در دانشگاه پیام نور پلدختر، برگزاری همایش کوهنوردی کارکنان اداره بهداشت، برگزاری کلاس‌های آشنایی با بیماری ایدز برای دانش آموزان و دانشجویان، زنگ هشدار ایدز در مدرسه شهید شکارچی، برگزاری مسابقه عکس با موضوع بیماری ایدز در پلدختر و همایش ایدز با همکاری دانشکده پرستاری از برنامه‌های هفته ایدز در شهرستان پلدختر است.

انتهای پیام/د

نمایشگاه عکس با موضوع ایدز در پلدختر برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.