سرپرست کتابخانه‌های استان اصفهان:

کتابخانه امیرقلی به منظور بازسازی تعطیل شده است

سرپرست کتابخانه‌های استان اصفهان گفت: دلیل تعطیلی کتابخانه امیرقلی با سابقه حدود نیم قرن فعالیت تنها به منظور بازسازی با کیفیت این کتابخانه بوده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،امیر هلاکویی  با توجه به تعمیرات کتابخانه نهادی امیرقلی امینی به عنوان یکی از کتابخانه‌های شاخص استان اصفهان اظهار داشت: این کتابخانه جنب مجموعه فرهنگی مرحوم امیرقلی امینی واقع شده است که ۴۰ تا ۵۰ سال سابقه فعالیت دارد.

وی افزود: با توجه به حوادثی مانند فروریختن پلاسکو، مدیر نهاد کتابخانه‌های کشور اهتمامی جدی در ارتباط با کتابخانه‌ها داشتند و با توجه به تعداد زیاد اعضای کتابخانه‌های با سابقه در کشور، کارگروه ساماندهی کتابخانه‌های فرسوده تشکیل شد.

سرپرست کتابخانه‌های استان اصفهان با بیان اینکه مجموعه‌های مختلفی از این کتابخانه‌ مانند اداره کل مدیریت بحران استانداری، کارشناسان مسکن و شهرسازی، شهرداری منطقه، کارشناسان اداره کل عمرانی نهاد و مجموعه عمرانی اداره کتابخانه‌ها بازدید کردند، ابراز داشت: تمام تلاش ما این بود که با بازسازی‌های لازم نیاز به تعطیلی کتابخانه امیرقلی نباشد اما تمام این مجموعه‌ها تاکید کردند که با توجه به قدمت زیاد، این کتابخانه قابل بازسازی نیست و باید تعطیل شود.

وی با اشاره به اینکه با رایزنی‌های لازم مقرر شد از سه حوزه بودجه لازم برای  بازسازی کتابخانه امیرقلی تامین شود، تاکید کرد: بخشی از بازسازی و ساخت توسط نهاد کتابخانه‌ها تامین می‌شود و با خیران از جمله مجمع خیران کتابخانه‌ساز استان اصفهان مذاکراتی انجام و قول کمک داده شده  است.

هلاکویی با تاکید بر اینکه استاندار اصفهان نیز از مجموعه کتابخانه‌های استان حمایت کرده و برای بررسی بازسازی کتابخانه دستوری صادر کرده است، بیان داشت: بر این اساس کارگروهی در فرمانداری تشکیل شده و جلساتی تشکیل شده است تا اعتبار لازم برای بازسازی کتابخانه فراهم شود.

وی ابراز داشت: برای  کتابخانه امیرقلی در طول زمان بازسازی و ساخت چهار مجموعه جایگزین مشخص شده است تا به شکل موقت تجهیزات، مخزن، کتاب‌ها و اعضاء را پذیرا باشند، البته عضویت در کتابخانه‌های عمومی سراسری است و هر فرد با عضویت در یک کتابخانه می‌تواند از تمام کتابخانه‌های کشور استفاده کند.

سرپرست کتابخانه‌های استان اصفهان تاکید کرد: نزدیک ترین کتابخانه به امیرقلی امینی، صائب در خیابانی به همین نام است که هماهنگی با کتاب‌داران برای پذیرش اعضاء نیز انجام شده است.

 

انتهای پیام/م

 

بازسازی کتابخانه امیرقلی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.