رئیس اداره فرهنگی – هنری آموزش و پرورش استان اصفهان:

سه هزار و ۲۲۳ کلاس درس اصفهان فاقد کتابخانه کلاسی است

رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به اینکه در دوره ابتدایی کتابخانه کلاسی تاسیس شد،گفت: مدارس پسرانه، دخترانه و مختلط سه هزار و ۲۲۳ کلاس فاقد کتابخانه کلاسی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مرتضی شکری  با اشاره به اینکه در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ سرانه کتاب هر دانش‌آموز در دوره ابتدایی در استان اصفهان شش جلد و در دوره متوسط اول و دوم ۱۳ جلد برآورد شده است، اظهار داشت: میانگین کشوری سرانه کتاب در کشور در همه مقاطع ۸.۹ درصد است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در مدارس دوره متوسطه اول و دوم دخترانه استان هزار و ۱۱۳ مدرسه کتابخانه کلاسی دارند، افزود: این در حالی است که ۱۰۱ مدرسه فاقد کتابخانه است.

رئیس اداره فرهنگی – هنری آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه در دوره متوسطه اول و دوم پسرانه هزار و ۷۹ مدرسه مجهز به کتابخانه است، گفت: در این بخش نیز ۱۰۴ مدرسه فاقد کتابخانه است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در دوره ابتدایی کتابخانه به صورت کلاسی تاسیس شده است، اضافه کرد: در این زمینه نیز در مجموع مدارس پسرانه، دخترانه و مختلط سه هزار و ۲۲۳ کلاس درس فاقد کتابخانه کلاسی است.

شکری با بیان اینکه تعداد کتابخانه‌های کلاسی موجود در مدارس پسرانه شش هزار و ۴۴ کلاس و در دخترانه پنج هزار و ۹۵۴ مورد است، تصریح کرد: همچنین یک هزار و چهار کلاس مختلط در استان اصفهان دارای کتابخانه هستند.

وی با تاکید بر اینکه در یک هزار و ۴۰۴ مدرسه ابتدایی کتابخانه آموزشگاهی وجود دارد، افزود: در این کتابخانه ها دو میلیون و ۳۲۶ هزار و ۳۶۴ جلد کتاب وجود دارد.

رئیس اداره فرهنگی – هنری آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در کتابخانه‌های مدارس متوسط استان اصفهان نیز چهار میلیون و ۹۶ هزار و ۳۰۸ جلد کتاب وجود دارد.

 

انتهای پیام/م

 

یک هزار و ۴۰۴ مدرسه ابتدایی کتابخانه آموزشگاهی وجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.