رئیس اداره امور اجرایی زکات استان اصفهان خبر داد:

جمع‌آوری بیش از10 میلیارد تومان زکات‌ در استان اصفهان

رئیس اداره امور اجرایی زکات استان اصفهان گفت:مردم نیکوکار استان اصفهان در شش ماهه سال جاری بیش از 10 میلیارد تومان به عنوان زکات واجب و مستحبی پرداخت کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام غلامحسین رنجبر، رئیس اداره امور اجرایی زکات استان اصفهان با بیان اینکه زکات یکی از پایه های مهم دین اسلام است ، گفت: نیکوکاران اصفهانی در شش ماهه نخست سال جاری بیش از 10 میلیارد تومان زکات پرداخت کردند.

وی با بیان این که یکی ازبرنامه های ماندگار و مستمر کمیته امداد احیاء زکات در جامعه است، افزود: همه ساله این نهاد با برنامه ریزی های مناسب، زکات کشاورزان و باغداران هم استانی را دریافت و میان نیازمندان واقعی مناطق محروم توزیع می کند.

حجت‌الاسلام رنجبر با بیان اینکه منابع زکات صرف امور عمرانی و حمایتی نیازمندان شده است، افزود : 77 درصد زکات جمع آوری شده برای رفع مشکلات محرومان و نیازمندان و 23 درصد نیز در زمینه ساخت و تکمیل پروژه های عام المنفعه در شش ماهه ابتدای سال جاری اختصاص یافته است.

رئیس اداره امور اجرایی زکات استان اصفهان با اشاره به اینکه بیش ار نه میلیارد 785 میلیون تومان هزینه شده است، افزود: بیش از هفت میلیارد 555 میلیون تومان از زکات جمع آوری شده برای تامین جهیزیه، درمان، تحصیل، آزادی زندانیان ،کمک معیشت و مسکن نیازمندان و دو میلیارد 229 میلیون تومان در زمینه ساخت و تکمیل پروژه های عام المنفعه شامل مسجد، حسینیه، خانه عالم ، کتابخانه و غسالخانه هزینه شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه استان اصفهان یکی از استان‌های فعال در پرداخت زکات واجب بوده است افزود: ترویج فرهنگ زکات و پرداخت به موقع آن سبب می شود تا این نهاد به عنوان متولی اصلی گام های موثر و مطلوب تری برای رفع نیازهای محرومان و توانمندسازی مددجویان بردارد.

 

انتهای پیام/م

 

پرداخت 10میلیارد تومان پرداخت زکات در شش ماهه نخست سال جاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.