ارزش دادن به کارگران حمایت از آنهاست

امام جمعه موقت اصفهان گفت: لازمه خنثی‌سازی تحریم ها، ارزش نهادن به کار کارگر و حمایت از این قشر است.

امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان با گرامیداشت هفته کار و کارگر گفت: برای تحقق شعار سال، باید همه تلاش مردم و مسوولان بر تولید و افزایش مشارکت مردم متمرکز باشد.

 آیت الله سید ابوالحسن مهدوی با اشاره به دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب افزود: رهبر انقلاب فرمودند نقش اصلی در تولید را کارگران ایفا می‌کنند و ضرورت دارد کارگران نسبت به ارزش کاری خود توجه داشته باشند، لازمه خنثی‌سازی کامل تحریم ها، ارزش نهادن به کار کارگر و حمایت از این قشر است.


امام جمعه موقت اصفهان افزود: لازمه استقلال اقتصادی، جهش تولید است که منجر به استقلال سیاسی و فرهنگی می‌شود، کشوری که وابسته به واردات باشد نمی‌تواند استقلال سیاسی و نظامی داشته باشد.


آیت الله مهدوی گفت: از آنجا که کار کارگر وابسته به دانش است، کارگر باید به طور مستمر ابتکار و نوآفرینی داشته باشد، تا حرف اول را بزند، کارش کیفیت بالا داشته باشد.


او ادامه داد: مقدمه هر عملی علم و دانش است که در آیه ۴۰ سوره قصص نیز برای بیان قدرت از علم استفاده کرده است امروز قدرت وابسته به توان علمی است.


امام جمعه موقت اصفهان با تشویق همگان به مطالعه کتاب‌های شهید مطهری، افزود: در آستانه روز معلم و روز کارگر هستیم این دو روز می‌توانند مکمل یکدیگر باشند، امروز دولت باید از دانش‌بنیان‌ها حمایت و با پیوند مراکز کار و کارگر بتواند از علم آنها استفاده کند.


آیت الله مهدوی با بیان اینکه ضرورت دارد آموزش و پرورش دانش آموزان دختر را درباره حجاب برتر تشویق کند، ادامه داد: باید توجه داشت که پیش از دین اسلام بانوان ایرانی حجاب کامل داشتند و از این‌رو این هویت ایرانی است که زمینه هویت اسلامی شده است.

آیت‌الله مهدوی تاکید کرد: همان‌طوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند رعایت حجاب حکم شرعی، قانونی و موضوعی سیاسی است، در این راستا قانون کشور برای همه الزام‌آور است همچنین در حکم شرعی و عقلانیت حجاب تردید وجود ندارد.


او  با اشاره به اجرای طرح نور نیروی انتظامی گفت: سال گذشته در خردادماه در تریبون نماز جمعه تاکید کردم انتظار داریم مسئولان استان اصفهان با پشتیبانی مردم، فکری برای این مسئله کنند، قطعاً اگر همه دستگاه‌های مسئول وظایف خود را در خصوص حجاب انجام دهند بلافاصله شاهد آثار مطلوب آن در جامعه خواهیم بود.


امام‌جمعه موقت اصفهان ادامه داد: حدود ۷ ماه است که رژیم صهیونیستی بیش از ۳۵۰۰۰ نفر در غزه را به شهادت رسانده و برخی مدعیان امروز این جنایت رژیم‌صهیونیستی را حمایت می‌کند، یکی از برکات طوفان الاقصی و وعده صادق این است که امروز دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی به محل اعتراض علیه جنایات رژیم صهیونیستی شده است، اینها خسارات جبران ناپذیری رژیم صهیونیستی است که رهبر انقلاب چند ماه پیش فرمودند خسارات عملیاتی طوفان الاقصی قابل جبران برای رژیم غاصب نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.