پدیده، خراسان رضوی را به سرانه استاندارد جهانی گردشگران نزدیک می کند

عضو هیات مدیره انجمن علمی طبیعت گردی ایران گفت: ایجاد جاذبه های گردشگری همچون پدیده شاندیز، خراسان رضوی را به سرانه استاندارد گردشگران از فضاهای گردشگری نزدیک می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ فرید جواهرزاده در دومین میزگرد تخصصی شرکت بین المللی گردشگری پدیده افزود: سرانه هرگردشگر از فضاهای گردشگری موجود در مشهد برابر با ۱.۶ متر مربع است در حالی که سرانه استاندارد جهانی ۲۵مترمربع می باشد.

وی گفت: هرچقدر که در پایتخت معنوی جهان اسلام و شهرهای نزدیک به آن برای ایجاد و توسعه فضاهای گردشگری اقدام کنیم باز هم رسیدن به سرانه فضاهای گردشگری بسیار سخت است اما می توان این فاصله را کم کرد.

عضو هیات مدیره انجمن علمی طبیعت گردی ایران افزود: مشهد مقدس با بهره گیری از بارگاه منور رضوی می تواند با ایجاد مکمل های گردشگری به جایگاه اصلی گردشگری مذهبی زیارت در میان مسلمانان و به ویژه شیعیان جهان دست یابد.

جواهرزاده افزود: بر اساس آمار موجود در اواخر دهه۵۰ و اوایل دهه ۶۰ میزان ماندگاری زائران در مشهد ۱۳شبانه روز بوده است در حالی که در سال های اخیر به ۳و هم اکنون به دو شبانه روز تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه افزایش ماندگاری زائران و گردشگران است که صرفه اقتصاد گردشگر را به همراه می آورد، گفت: پدیده شاندیز و تمامی مجموعه های مشابه آن افزایش ماندگاری گردشگر و توسعه اقتصادی را به همراه دارد.

انتهای پیام// م.م

اهمیت مجموعه های گردشگری در پایداری گردشگر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار