اثر بخشی ورزش‌های بومی و محلی را باید جدی گرفت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت:باید اثر بخش و هویت آفرینی بازی‌های بومی و محلی را جدی گرفت و از آن بیشترین استفاده را کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سید جواد حسینی در ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی افزود: ورزش‌ها و فعالیت‌های هویت آفرین می‌تواند مانع گسست نسل‌ها از یکدیگر شوند و این نیاز در جامعه احساس می‌شود.


وی با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان باید از ورزشکاران موج آفرین برای ترویج فرهنگ افکار عمومی استفاده نماید، ادامه داد: این اداره می‌تواند با استفاده از قهرمانان استانی و اثر گذاری این افراد بر اقشار مختلف جامعه در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر واقع شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه این ستاد با هدف آگاهی بخشی، توانمند سازی و فرهنگ سازی کاهش طلاق، اعتیاد و مفاسد اخلاقی تشکیل شده است، گفت: این طرح درسطح شهر مشهد و مناطق حاشیه نشین، تربت حیدریه و نیشابور با کمک ۸ دستگاه اجرایی استان اجرا می‌شود و امسال دویست میلیارد ریال بودجه برای این ستاد در نظر گرفته شده است.

حسینی افزود: هیچ زمانی مانند شرایط فعلی در کشور ما اینگونه نبوده که به صورت جداگانه بودجه‌ای با عنوان آسیب‌های اجتماعی با تخصیص ۱۰۰ درصدی وجود داشته باشد، لذا باید در این حوزه به صورت جدی فعال بود و اگر ریالی اعتباری تخصیص ی‌دهیم موثر باشد.

وی گفت:فعالیت‌ها باید هدفمند باشد ما نباید با هدف آموزش به تمامی دستگاه‌ها بودجه تزریق کنیم وظیفه آموزش، با آموزش و پرورش و دانشگاه است و باید بودجه برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات به ورزش و جوانان اختصاص پیدا کند، ما باید بدانیم هر بودجه‌ای به کجا اختصاص پیدا کند و با هدف مشخص اقدام به تزریق منابع کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: وقتی تصمیم به برگزاری کلاس و یا فعالیتی می‌شود یاد گرفته‌ایم که فقط تکراری و براساس رفع تکلیف یک کلاس برگزار کنیم، اما باید در حوزه آسیب‌های اجتماعی بسیار خلاقانه فراگیر و زود بازده عمل کنیم.

مدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی هم در این جلسه افزود: با توجه به میزبانی ورزش و جوانان، محوریت بیشتر مصوبات افزایش شور و نشاط اجتماعی و گسترش فعالیت‌ها در این استان با بهره گیری از ورزش است.

سید کمال حسینی ادامه داد: ورزش، هنر و موسیقی برخی از عواملی هستند که در بالا بردن شور و نشاط اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر هستند و باید به این مسائل به صورت ویژه توجه کرد.

وی تصریح کرد: نشاط اجتماعی از شاخص‌های توسعه یافتگی اجتماعی جامعه محسوب می‌شود که در افراد تاثیر می‌گذارد و بسیاری از مسائل مانند امنیت و سلامت جامعه را افزایش می‌دهد، با نگاهی اجمالی به برخی از کشور‌های پیشرفته و سالم می‌توانیم این موضوع را ببینیم که به این حوزه توجه جدی داشته‌اند.

مدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: نشاط اجتماعی، شادی و شادکامی از مولفه‌های سلامت جامعه است و امید به زندگی را افزایش می‌دهد، کشور ما در سال‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی در این زمینه داشته و فعالیت‌های خوبی نیز در این حوزه انجام شده است.

سید کمال حسینی با اشاره به اینکه یکی از فضا‌هایی که می‌تواند شور و نشاط اجتماعی ایجاد کند قطعا ورزش و جوانان است، افزود: متاسفانه در مراکز تحصیلی ما بیشتر بر موفقیت تحصیلی تاکید می‌شود و فضایی برای توجه به شادی و نشاط و آموزش استفاده از اوقات فراغت وجود ندارد در حالی که برای نوجوانان و جوانان این مسائل امری ضروری است.

وی افزود: بستر سازی فضای تخلیه هیجانات و فضا‌های اجتماعی، آموزش مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی، آموزش استفاده از اوقات فراغت و مسائلی که بتواند شور نشاط اجتماعی را افزایش دهد باید در دستور کار دستگاه‌ها به خصوص آموزش و پرورش قرار گیرد.

صبوریان، رییس اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی با اشاره به اینکه با کمک سمن‌ها پروژه‌ی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی را اجرا کردیم، افزود: پروژه‌ی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی حوزه‌ی پیشگیری از اعتیاد ۱۰ کارگاه آموزشی را با رویکرد آگاهی بخشی، توانمندسازی و گفتمان سازی موضوع در جامعه و ارتقای زندگی خانواده‌های آسیب دیده با همکاری اساتید مجرب در قالب برنامه‌های متنوعی برگزار شد.

وی تصریح کرد: اقداماتی از جمله برگزاری اردو‌های بازدید از مناطق حاشیه نشین، حمایت تحصیلی از فرزندان و بازسازی و مرمت خانه‌های خانواده‌های آسیب دیده از این پدیده شوم، ویزیت رایگان و تامین بخشی از هزینه‌های دارویی ویژه‌ی جوانان مناطق محروم برگزار کردیم.

انتهای پیام// ف. غ
 

برگزاری ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار