متهم به عرضه خارج از شبکه گندم در مشهد به هزار میلیارد ریال محکوم شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: یک متهم به عرضه خارج از شبکه گندم یارانه ای به پرداخت هزار و ۴۴۴ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.

 سید مرتضی مدنی گفت: پرونده عرضه خارج از شبکه ۹۶۳ هزار و ۲۰۸ کیلوگرم گندم به ارزش ۱۴۴ میلیارد و ۴۸۱ میلیون ریال در شعبه دوم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان مشهد رسیدگی شد.

وی اضافه کرد: شعبه تعزیرات با توجه به مدارک موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر الزام توزیع گندم در شبکه بازار، متهم را به ۱۰ برابر ارزش تخلف محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: بازرسان جهاد کشاورزی شهرستان مشهد در بازرسی از یک کارخانه تولید آرد، این تخلف را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

اداره‌ کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در ۱۴ شهرستان این استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری، اداره مستقل دارد.

حوزه صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی، رسیدگی به تخلفات اقتصادی در حوزه های بهداشتی، دارویی و درمانی و رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز در بخشهای دولتی و غیردولتی است.

بر اساس قانون تعزیرات حکومتی، رسیدگی به تخلفاتی شامل گرانفروشی، کم‌فروشی و تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه، درج نکردن قیمت، اختفا و امتناع از عرضه کالا، صادر نکردن فاکتور، اجرا نکردن ضوابط قیمت‌گذاری، اجرا نکردن تعهدات واردکنندگان و تولیدکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی، نداشتن پروانه کسب یا بهره‌برداری، فروش اجباری و اعلام نکردن موجودی در حوزه های یاد شده بر عهده این سازمان است.

برچسب ها: عرضه گندم ، جزای نقدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار