۳۴۰ هکتار از بافت فرسوده گناباد تحت پوشش طرح کلید به کلید قرار گرفت

شهردار گناباد گفت: ۳۴۰ هکتار از بافت فرسوده و ناکارآمد شهری این شهر طی سال جاری مشمول طرح کلید به کلید (معاوضه خانه فرسوده با واحد نوساز) قرار گرفت.

مهران حسین زاده روز دوشنبه در نشست تعیین محدوده ها و معرفی طرح کلید به کلید گناباد از اجرای این طرح به عنوان بهترین فرصت برای تغییر فضای کالبدی محلات و سرعت بخشی در روند نوسازی بافت شهری یاد کرد.

وی ادامه داد: ساکنان بافت فرسوده با اجرای طرح کلید به کلید در محلات فرسوده در صورت واگذاری ملک خود به دولت می‌توانند زمین با واحد نوسازی شده با ٤٠ درصد تخفیف دریافت کنند.

شهردار گناباد گفت: شرط معاوضه خانه فرسوده با واحد نوساز "کلید به کلید" قرار داشتن ملک در محدوده محلات هدف بازآفرینی شهری و برخورداری از سند مالکیت است و باید فرد متقاضی، مالک خانه فرسوده واقع در بافت باشد و سند خانه و ملک به نام وی تنظیم شده باشد.

حسین زاده افزود: ساکنان بافت فرسوده با اجرای طرح کلید به کلید از تخفیف ۴۰ درصدی در هزینه های ساخت ساختمان برخوردار می شوند و این مساله ارزش دارایی ها و املاک متقاضیان که مشمول آن قرار گرفتند را افزایش می دهد.

وی با تاکید بر این که طرح کلید به کلید، علاوه بر ساماندهی بافت فرسوده، می تواند نقش موثری در ارتقای کیفیت زندگی ساکنان این بافت داشته باشد ادامه داد: در این طرح علاوه بر آن که ارزش دارایی مردم بیشتر می شود، ساکنان بافت فرسوده در مناطقی اسکان داده می شوند که دارای معابر و سکونت مناسب تری هستند و همه این موارد در نهایت زندگی بهتری برای ساکنان آنها رقم می زند.

وی افزود: دولت برای بهسازی بافت های فرسوده دارای سکونت حدود ۱۵ درصد از ظرفیت طرح نهضت ملی مسکن را در سطح کشور به بافت فرسوده اختصاص داده است به این معنی که سالانه باید ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده نوسازی شوند.

او اضافه کرد: از ظرفیت و همکاری همیاران بازآفرینی شهری طی سال جاری برای اجرای طرح بازآفرینی شهری استفاده می شود.

یادآور می شود: طرح کلید به کلید در چهار شهر گناباد، نیشابور، سبزوار و جغتای استان خراسان رضوی در حال اجراست.

در طرح کلید به کلید (معاوضه خانه فرسوده با واحد نوساز) ، ساکنان واحدهای واقع در بافت فرسوده، می توانند خانه خود را با ۴۰ درصد تخفیف، با یک واحد نوساز یا یک قطعه زمین دولتی معاوضه کنند.

از مجموع هزار و ۷۰۰ هکتار وسعت شهری گناباد ۳۴۰ هکتار را بافت فرسوده و ناکارآمد شهری تشکیل می‌دهد.

برچسب ها: بافت فرسوده ، نوسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار