عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری کشور ؛

گردشگری مهمترین پدیده جامعه بشری و تنها راه حل چالش اشتغال است

عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت: در ساختار اشتغال کشور بیکاری به عنوان یک فرا چالش اعلام و گردشگری مهمترین و بزرگترین پدیده جامعه بشری و تنها راه حل این ابر چالش، ابر پدیده گردشگری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ ابراهیم بای سلامی  در  مراسم بزرگداشت روز جهانی گردشگری  گفت: فرآیند میزبانی و میهمانی در بستر یک صنعت وسیع قرار گرفته و با حرکت یک میلیارد و 200میلیون نفر از مبدا به مقصد در قالب تورهای منظم صنعت گردشگری شکل گرفته  که  علاوه بر رشد و پیشرفت ساختار تولید را نیز در جهان تغییر می دهد.

وی افزود : گردشگری  سومین صنعت  در جهان معرفی شده  و در آینده بسیاری از مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی  با مولفه های گردشگری مقایسه  خواهد شد  در حالی که کشور از فقر  نظری و تکنولوژی وسیعی رنج می برد و متاسفانه هیچوقت به تحلیل این صنعت در کشورمان نمی پردازیم.

وی گفت: دولت تدبیر و امید با سند اقفتخار آفرین برجام توانست به صنعت گردشگری رونق بخشد  و گردشگری از خصوصی ترین بخش های اقتصاد است  که درآمد حاصل از این صنعت مستقیم به دست مردم می رسد و درامد زایی و اشتغالزایی، عدالت گستری، فقرزدایی و حفظ محیط زیست  از جمله کارکردهای این صنعت است.

عضو شورای عالی میراث فرهنگی  و گردشگری کشور افزود: در لایحه برنامه ششم توسعه هیچ اشاره ای به گردشگری نشده بود  که با  تلاش مجلس این موضوع در قانون برنامه قرار گرفته است.

 بای سلامی گفت: 25دستگاه صنعتی و تولیدی با صنعت گردشگری در ارتباط هستند بخش خصوصی باید مطالبات خود را عمق ببخشد و در سطح بین المللی پیاده کند تا زمینه های سرمایه گذاری در این صنعت فراهم شود و مطالبات جدی از دولت در این حوزه داشته باشیم ولی متاسفانه از این حیث ایران بسیار ضعیف است.

وی افزود :   برای گردشگری انبوه با کمبود اقامتگاه روبه رو هستیم و باید  حوزه گردشگری توسعه پیدا کند و ظرفیت جمعیت آن به 5برابر برسد.

بای سلامی  گفت : بیش از 50درصد اقامتگاههای کشور در مشهد است و گردشگری زیارت  بیش از 50درصد گردشگری کشور را تشکیل می دهد و باید با دیدگاه وسیع تری به صنعت گردشگری نگاه کنیم .

وی افزود: باید کمیسیون گردشگری و زیارت در مجلس تشکیل شود تا گردشگری به عنوان یک بحث فرابخشی مطرح شود اگر گردشگری توسعه پیدا کند در تمام زیر ساخت ها می توانیم زمینه ساز تحولات اساسی  و جدی  باشیم. ضمن اینکه بخش خصوصی باید با رویکردهای بین المللی در جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی ورود پیدا کند.


انتهای پیام //ز.ج

 

تشکیل کمیسیون گردشگری و زیارت در مجلس شورای اسلامی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.