انجام نزدیک به 21 هزار و 300خرید اینترنتی در استان

مدیرکل پست خراسان جنوبی از انجام 21 هزار و 270 خرید اینترنتی در استان خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ صابریان،مدیرکل پست خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت روز جهانی پست گفت: در مدت شش ماهه نخست امسال،21 هزار و 270 خرید اینترنتی در استان انجام شده است که از این تعداد 20 هزار و 337 فقره خرید اینترنتی وارده از خارج استان صورت گرفته که در مقابل آن تنها تعداد 880 فقره از داخل استان خرید اینترنتی صورت گرفته و ارسال شده است.

وی افزود: عمده محصولات خریداری شده به صورت الکترونیکی ماننده البسه، ساعت مچی و لوازمی بوده که در داخل استان موجود است و کاهش چشمگیر تعداد مرسولات اینترنتی در داخل استان نسبت به مرسولات وارده شده از خارج استان بیشتر به دلیل عدم وجود سایت و ویترین فضای مجازی برای کسب و کارها در داخل استان بوده است.

مدیرکل پست خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای امسال یک میلیون و ۴۷۹ هزار و ۴۶ مرسوله صادره از استان خراسان جنوبی به سایر استان‌ها و خارج کشور ارسال شده است،گفت: در این مدت یک میلیون و 923 هزار و 570 مرسوله نیز وارد استان شده است.


صابریان با بیان اینکه مرسوله وارده به استان با اختلاف  500 هزار مرسوله بیشتر بوده است،افزود: این اختلاف تعداد در صادرات و واردات مرسوله به استان به مفهوم این است که استان ما نیاز دارد که بیشتر در عرصه کسب و کار و تجارت فعالیت کند.

بیش از 50 درصد فعالیت‌های پستی خدمات الکترونیک است


مدیرکل پست خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از 50 درصد فعالیت‌های پستی خدمات الکترونیک است،گفت: رویکرد پست در مواجه با مردم و دستگاه‌های اجرایی حضور موثر، مثبت و لازم است که در این زمینه در عرصه‌های مختلف که بخشی از آن مانند ثبت نام دانشجویان جدید الورود، ارائه خدمات پستی پزشکی و روند ترخیص توقیف خودرو و موتورسیکلت است.


وی با اشاره به افتتاح پروژه سیماک یا همان سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور در استان خراسان جنوبی تا پایان امسال افزود: در این زمینه پست کشور نرم‌افزاری را تهیه کرده که در تمامی دستگاه‌های  درگیر با املاک این نرم افزار نصب و مسئولان،آموزش‌هایی را در راستای الکترونیکی کردن پرونده‌های املاک فرا خواهند گرفت.

مدیرکل پست خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر 230 میلیون تومان برای راه‌اندازی این سامانه یکپارچه در استان هزینه شده است،گفت: نزدیک به 3 هزار نفر آموزش‌های لازم را در این زمینه فرا خواهند گرفت که پیاده سازی کامل این سامانه در استان 3 سال طول خواهد کشید.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.