دوازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان در ارومیه برگزار می شود

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی از برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان در ارومیه خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حجت الاسلام اباذر بیگی مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: ثبت نام دوازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان آغاز شد.


حجت الاسلام اباذر بیگی اشاره به برگزاری دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان افزود: در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نیز نشر و ترویج معارف قرآنی و شعائر الهی و همچنین استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری در جهت جذب بیشتر و بهتر آنان به مساجد ثبت نام این جشنواره آغاز شده و مرحله استانی آن در مهرماه برگزار می شود.


وی با اشاره به اینکه این جشنواره در 7رشته بین خواهران و برادران برگزار می شود تصریح کرد: این رشته ها شامل قرائت(تحقیق)، حفظ کل، حفظ 20 جزء ، اذان ، قرائت (ترتيل)، تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نمازو مفاهیم قرآن و نهج البلاغه است.


حجت الاسلام بیگی با اشاره به روشهای ثبت نام در دوازدهمین دوره جشنواره مدهامتان گفت: علاقه مندان می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه دائمی جشنواره جوانان مساجد به نشانیhttp://javananemasajed.ir/Forms/7 و یا با مراجعه حضوری به دبیرخانه کانونهای مساجد استان و ارائه اطلاعات مورد نیاز به کارشناس فرهنگی و هنری دبیرخانه در این رقابت قرآنی شرکت کنند.


وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره قرانی تصریح کرد: شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام،حضور پر نشاط‌تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم،ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، استفاده از ظرفیت دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی جهت همراهی و تقویت بخش رقابتی فعالیتهای قرآنی در کانون های فرهنگی هنری مساجدکشور و ایجاد بستر مناسب برای حضور نوجوانان و جوانان قرآن مدار جهت حضور در مسابقات فنّی و تخصصی اوقاف و حضور در مسابقات بین المللی قرآن از اهداف این جشنواره است.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی با بیان اینکه جشنواره قرآن از پرشورترین و وزین‌ترین جشنواره‌ هایی است که توسط دبیرخانه دائمی جشنواره های فرهنگی و هنری جوانان مساجد کشور برگزار می‌شود افزود: نفرات برتر مرحله استانی جشنواره مدهامتان به مرحله کشوری راه یافته و از 1396/09/14 تا 1396/09/17 رقابت خواهند کرد.

انتهای پیام/م

 

ثبت نام دوازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.