رئیس کانون فرهنگی وهنری مساجد آذربایجان غربی خبر داد:

در ایام محرم 400 پایگاه فرهنگی وهنری در آذربایجان غربی فعالیت می کنند

رئیس کانون فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی گفت:بمناسبت ایام محرم الحرام و صفر 400کانون فرهنگی وهنری مساجد در سطح استان آذربایجان غربی فعالیت می کنند.

اباذر بیگی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛بااشاره به تعداد مساجد برگزارکننده ی مراسم ایام محرم گفت:950 مسجد در استان داریم که باتوجه به موقعیت اقلیمی استان وتفکیک شیعه وسنی بودن تعداد400 پایگاه کانون فرهنگی وهنری درایام محرم برنامه های متنوعی برگزار می کنند.

وی برنامه های مربوط به عزاداری حضرت سیدالشهدا در ایام محرم را پتانسیلی و ظرفیت بالایی برای آشنایی جوانان با معارف اهل بیت علیهم السلام ومبانی دینی عنوان کرد وافزود:مدیران ومسئولین ما در کانون های فرهنگی وهنری با مغتنم شمردن ایام محرم وارتباط گیری با جوانان روحیه ایثار،شهادت،جهاد و ولایت پذیری را در اقشار مختلف جامعه بخصوص در جوانان تقویت می کنند.

رئیس کانون فرهنگی وهنری مساجدآذربایجان غربی خاطر نشان کرد:کانون های فرهنگی وهنری با هدف آشنایی جوانان نظام مقدس جمهوری اسلامی با معارف دینی وشهدای کربلا اقدام به فعالیت می کنند.

بیگی عزاداری برای حضرت سیدالشهدا،آموزش معارف اهل بیت(ع) وتبیین علل قیام امام حسین را ازعمده اقدامات این نهادفرهنگی عنوان کرد و ادامه داد:مدیران پایگاه ها وکانون فرهنگی مساجد بصورت پیوسته درراستای آموزش علل قیام عاشورا و حماسه حسینی فعالیت خود را از امروز آغاز کرده اند.

رئیس کانون فرهنگی وهنری مساجد استان عملکرد کانون های فرهنگی و هنری را مثبت ارزیابی کرد و افزود:کانون های فرهنگی وهنری ما بعنوان یک نیرو وارگان فرهنگی در محله های مختلف شهر عامل مهمی برای جذب جوانان به این گونه برنامه ها ومساجد هستند وتوانسته اند نیازهای فرهنگی کشور را به خوبی فراهم کنند.

انتهای پیام/م



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.