مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی؛

اجرای 300 برنامه در مراکز کانون آذربایجان غربی همزمان با هفته کودک

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت:همزمان با هفته کودک300 برنامه فرهنگی با 23 عنوان برنامه در مراکز کانون سراسر استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،جواد زاهدی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز برگزار شد با تشریح برنامه های هفته ملی کودک، گفت: مقارن بودن این هفته با ایام ماه محرم صبغه دینی و اسلامی داده است و همزمان با  هفته کودک300 برنامه فرهنگی با 23 عنوان برنامه در مراکز کانون سراسر استان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال هفته کودک «کودکان تشنه اند» است،گفت:: در این هفته بر آن هستیم تا بگوییم کودکان تشنه محبت و توجه و غیره هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی ادامه داد: برنامه های هفته کودک با رویکرد ایثار و شهادت، شجاعت و شهامت و مقاومت و شهادت برگزار خواهد شد.

زاهدی اضافه کرد: با توجه به تقارن هفته کودک امسال با ماه محرم برنامه های این هفته بر محوریت مفاهیم ارزشمندی چون ایثار، شهادت و مقاومت پایه ریزی می شود و شئون اسلامی و دینی با مبانی فرهنگ عاشورا رعایت و لحاظ می شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه های هفته با دو محوریت اجرای برنامه برای کودکان و توجه به حقوق کودکان اجرا می شود، از وجود ۲۳ مرکز ثابت ۱۰ مرکز سیار و همچنین راه اندازی سه خیمه «کربلا»، «کاردستی» و «نقاشی و سفال گری» خبر داد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان گفت: از مهم ترین برنامه های پیش بینی شده برای کودکان خیمه ی کاردستی ، نقاشی و سفالگری با موضوع معرفی نماد های ماه محرم و برگزاری نمایشگاهی از آثار نقاشی، سفالگری و عکاسی اعضای کانون آذربایجان غربی و پرده خوانی و اجرای برنامه اشک و مشک است.

زاهدی در ادامه با اشاره به دیگربرنامه های هفته کودک شاره کرد و گفت:برگزاری نشست تخصصی با موضوع زندگی کودکان امروز برای والدین ، برپایی غرفه معرفی محصولات فرهنگی کانون و غرفه های معرفی نهاد های اجتماعی مرتبط با موضوع کودک با تعامل سازمان های مربوطه از جمله برنامه های مرتبط با کودک است.

وی به اهداف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: جلب افکار عمومی به اهمیت دوران کودکی ، همگرایی فعالیت های دستگاه های متولی کودک کشور، نهادینه کردن ارزش های تربیتی و انسان ساز واقعه عاشورا از اهداف مهم کانون در هفته کودک می باشد.

برنامه های روز جهانی و هفته ملی کودک از 15 تا 21 مهرماه اجرا می شود.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.