باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه گزارش می دهد؛

برنامه های کانون پرورش فکری و نوجوانان رنگ حسینی و عزا به خود می گیرند

مقارن بودن هفته ملی کودک با ماه محرم تمام برنامه هفته کودک رنگ حسینی و ماتم به خود گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛محرم، ماه اشک و غم ، ماه سیاهی وعزاست و امسال این ماه سوگواری با هفته ملی کودک تقارن یافته و کودکان که ارزشمندترین سرمایه های ملی هر جامعه محسوب می شوند امسال با برگزاری برنامه های متنوع درماه محرم با واقعه کربلا آشنا می شوند.

کودکان امروز آینده سازان جامعه فردا هستند و به همین دلیل کانون پرورش فکری برنامه هایی در خصوص محرم و هفته ملی کودک برای کودکان و در خصوص کودکان برنامه ریزی کرده است که موجب آشنایی بیشتر کودکان با کربلا و شهدای کربلا می شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت:برنامه های هفته کودک با رویکرد «ایثار و شهادت»، «شجاعت و شهامت» و «مقاومت و شهادت» برگزار می شود.

جواد زاهدی با اشاره به اینکه برنامه های هفته با دو محوریت اجرای برنامه برای کودکان و توجه به نیاز و حقوق کودکان برنامه ها اجرا می شود، از وجود ۲۳ مرکز ثابت ۱۰ مرکز سیار و همچنین راه اندازی سه خیمه «کربلا»، «کاردستی» و «نقاشی و سفال گری» خبر داد.

پیش بینی 3 برنامه در مورد کودکان جزء برنامه های کانون

زاهدی ادامه داد : برنامه هایی که درمورد کودکان تعمین شده شامل برگزاری نشست تخصصی با موضوع زندگی کودکان امروز برای والدین و برپایی غرفه معرفی محصولات فرهنگی کانون و غرفه های معرفی نهاد های اجتماعی مرتبط با موضوع کودک با تعامل سازمان های مربوطه می باشد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شعار هفته ملی کودک ،را «کودکان تشنه اند» اعلام کرد و افزود: در این هفته بر آن هستیم تا بگوییم کودکان تشنه محبت و توجه و غیره هستند تا مفهوم تشنگی کودکان کربلا و واقعه غم انگیز کربلا را برای کودکان بیان کنیم وهم به مفهوم تشنگی کودکان امروزی به علم و کتاب و احترام پی ببریم.

وی هدف کلی برنامه‌های هفته کودک را جلب توجه افکار عمومی نسبت به اهمیت دوران کودکی و ویژگی‌ها، نیازها و خواسته‌های کودکان امروز عنوان کرد و هم‌گرایی و هم افزایی فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهادهای متولی کودک، نهادینه کردن ارزش‌های تربیتی و انسان ساز واقعه عاشورا و جهاد در راه خدا در ذهن و روح کودکان و ترویج این فرهنگ در جامعه، معرفی کانون و ظرفیت‌های آن به جامعه به ویژه خانواده‌ها و اولیای تربیتی، آشنایی با سیره شهدای کودک در واقعه عاشورا و دفاع مقدس و بازتاب فرهنگ حماسه، ایثار و شهادت در زندگی کودک امروز و ارتقای سطح دانش و آگاهی فعالان حوزه کودک به ویژه کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دیگر اهداف برگزاری برنامه‌ها در این هفته است.

اجرای نمایش اشک مشک در مدارس ارومیه

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به نمایش اشک مشک گفت:این نمایش کاری از اعضا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در مدارس و مجتمع شهید رسول فرخی ارومیه به اجرا در می‌آید.

جواد زاهدی ادامه داد: نمایش صحنه‌ای اشک مشک پیرامون واقعه کربلا است که به مناسبت هفته ملی کودک توسط اعضا کودک و نوجوان مرکز فرهنگی و هنری شماره 2 ارومیه تهیه شده است .

وی گفت:این نمایش صحنه‌ای در دو نقش به حضور حضرت رقیه(س) در چهار صحنه از واقعه کربلا می‌پردازد وکارگردانی این نمایش را الهام حساس مربی فرهنگی کانون شماره 2 ارومیه بر عهده دارد.

انعکاس رشادت های حضرت ابوالفضل (ع) در تئاتر صحنه‌ای علمداران

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه به تئاتر صحنه‌ای علمداران اشاره کرد و گفت:این تئاتر همزمان با آغاز هفته ملی کودک توسط اعضا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: تئاتر صحنه‌ای« علمداران» پیرامون واقعه کربلا و رشادت‌های حضرت ابوالفضل(ع) است که در بخشی از آن جانبازی‌های مدافعان حرم به تصویر کشیده می‌شود.

جواد زاهدی افزود: این تئاتر صحنه‌ای به مناسبت هفته ملی کودک و توسط اعضا ارشد مرکز فرهنگی و هنری مجتمع شهید رسول فرخی ارومیه تهیه شده است و کارگردانی این نمایش را سمیه حسین‌نژاد مربی فرهنگی مجتمع شهید رسول فرخی بر عهده دارد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: نمایش اشک مشک و تئاتر صحنه‌ای« علمداران» در مدارس آذربایجان غربی اجرا می شود.

کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی هدف خاصی را در نهادینه کردن ارزش های تربیتی در نسل سوم و چهارم انقلاب و در روح و ذهن کودکان دنبال می کند و می خواهد فرهنگ عاشورایی را در جامعه و آشنایی با سیره ی شهدای کودک در واقعه عاشورا مانند حضرت قاسم و علی اکبر در زندگی کودکان امروزی نهادینه کند.

هفته ملی کودک در استان آذربایجان‌غربی از 15 تا 21 مهرماه هم‌زمان با سراسر کشور با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری با رویکرد عاشورایی برگزار می‌شود.

گزارش از طاهره نابغی

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.