نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه ؛

امر به معروف و نهی از منکر از اهم اهداف قیام امام حسین (ع) است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه گفت:هدف از قیام امام حسین(ع)و واقعه روز عاشورا احیا امربه معروف و نهی از منکر بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه این هفته گفت: خاندان عصمت و طهارت اهل بیت (ع) به مجلس عزای امام حسین (ع) رسمیت دادند تا نهضت ایشان تا ابد زنده بماند، به طوریکه که امام سجاد (ع) نزدیک به 20 سال به خاطر وقایع کربلا گریسته‌اند.

وی با اشاره به مراسم شیرخوارگان حسینی گفت: همایش شیرخوارگان حسینی همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم با هدف رساندن پیام مظلومیت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برگزار می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه،گفت:عاشورای حسینی درس های زیادی به بشریت و جامعه اسلامی می دهد که مهم‌ترین درس در عاشورای حسینی این است که ملل مناطق مختلف دنیا باید مقابل ظلم و استکبار ایستادگی کنند.

سید مهدی قریشی با اشاره ه عزاداری ها در ماه محرم گفت: باید توجه کرد تمام عزاداری‌های ماه محرم با رعایت ادب و احترام برگزار شود و تمامی نتایج این عزاداری‌ها منصوب به سیدالشهدا (ع) است و به همین سبب باید از. ایجاد مزاحمت برای مردم، راه بندان و مزاحمت در انتهای شب پرهیز کنیم تا عزاداری خدا پسندانه ای داشته باشیم

وی یکی از مهم‌ترین اهداف امام حسین (ع) را احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر دانست و ادامه داد: بنابراین در برهه کنونی باید آحاد مردم و مقامات به این مقوله توجه جدی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه با اشاره به تجمع بزرگ عاشوراییان حسینی گفت: هفتم ماه محرم تجمع عزاداران حسینی در سراسر کشور صورت می‌گیرد و این مهم تا به حال به صورت متمرکز در شهر ارومیه صورت نگرفته است و از تمامی مردم برای نشان وحدت و یکپارچگی خود به جهانیان دعوت می‌شود تا در این مراسم شرکت کنند و نهایت استفاده معنوی را از آن ببرند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به برگزاری نماز ظهر عاشورا افزود: نماز ظهر عاشورا یکی دیگر از اعمال مهم ماه محرم است که باید همچون دیگر نمازهای واجب به جای آورده شود و در در برخی مناطق در بین عزاداران در این مورد سستی صورت می‌گیرد که باید مسئولین برگزاری عزاداری‌ها این مهم را مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی بیان کرد: روز سوم شهادت امام حسین (ع) دسته عزاداری تحت عنوان اهل قبیله تشکیل می‌شود و مراسم تدفین شهدای کربلا را به نمایش در آورده می شود.


انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.