مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت:

برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در امامزاده غریب حسن ارومیه

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت:همزمان با سراسر کشور در بقاع متبرکه آذربایجان غربی به ویژه در امامزاده غریب حسن ارومیه مراسم شیرخوارگان حسینی برگزار می شود.

حجت الاسلام ناصر جوانبخت در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ با اشاره به برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در بقاع متبرکه گفت: در راستای همنوایی با حضرت علی اصغر (ع) تجمع شیرخوارگان حسینی و احلی من العسل فردا(جمعه) مصادف با پنجم محرم در امامزاده غریب حسن و سایر امامزاده ها و بقاع متبرکه برگزار می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد: تجمع 'احلی من العسل' نیز که برای همنوایی با حضرت قاسم (ع) تمهید شده و قرار است در روز شنبه ششم محرم مصادف با هفدهم مهرماه در امامزاده ها و بقاع متبرکه این شهر اجرا شود.
جوانبخت گفت: پیش بینی می کنیم در این مراسم بیش از پنج هزار دانش آموز از مدارس استان حاضر شوند.

وی با اشاره به سایر برنامه های بصیرت عاشورایی گفت :برگزاری تجمع لبیک یا حسین، همایش رهروان حضرت زینب (سلام الله علیه) و مراسمات عاشورا و تاسوعای حسینیاز دیگر برنامه های اجرایی طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه استان است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد: برپایی خیمه های معرفت، کودک و نوجوان و غرفه های پاسخ گویی به مسائل شرعی، برگزاری مراسمات مذهبی، نوحه خوانی و محفل انس با قرآناز مهم ترین برنامه های اجرایی هستند که در قالب طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در جوار بقاع متبرکه استان برگزار می شوند.

حجت الاسلام جوانبخت خاطر نشان کرد: آشنایی هرچه بیش تر مردم با فرهنگ عاشورایی یکی از مهم ترین اهداف برگزاری برنامه های مذهبی در جوار امام زادگان است تا اهداف قیام امام حسین(علیه السلام) از این طریق به خوبی برای مردم بازگو شود.

طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در امامزاده غریب حسن، محمد و ابراهیم، بقعه خلیلان و عرب باغی ارومیه، سید بهلول، شیخ نوایی خوی، امامزاده سید تاج الدین میاندوآب، اسحاق و برگشاد سلماس و تکیه حمزه چایپاره برگزار می شوند.

انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.