پخت و توزیع ۲۶۰۰ پرس غذای گرم در شب‌های قدر به همت اداره اوقاف خوی

نوری رئیس سازمان اوقاف خوی گفت: ۲۶۰۰ پرس غذای گرم در شب‌های قدر توسط خیرین با همکاری اداره اوقاف طبخ و توزیع می‌شود.

نوری رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خوی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت : در راستای اجرای نیت امینانه و پاک اندیش واقفین محترم با همکاری اداره اوقاف ۲۶۰۰ هزار پرس غذا در شب‌های پرفیض قدر توسط خیرین خویی و عایدات بدست آمده از موقوفات آیت الله شهید میرزا ابراهیم خویی پخت و توزیع می شود.
وی افزود: در شب قدر نوزدهم ۷۰۰ پرس ، در شب بیست و یکم  ۱۱۰۰ پرس و درشب قدر بیست وسوم  ۸۰۰  پرس غذا در میان خانواده های بیماران کلیوی ، سرطانی ، صعب العلاج ، نیازمندان ، هیات مذهبی که مراسم شب قدر برگزار می کنند با همکاری سازمان اوقاف، انجمن ها و موسسات خیریه  و سازمان بهزیستی توزیع می‌شود. 

وی گفت :   ۱۸۰سال است که در این مکان این رویه در حال برگزاری است.

نوری در جواب سوال در زمینه برنامه مذهبی اوقاف در روز‌ها و شب‌های ماه رمضان گفت: از اولین روز ماه مبارک رمضان جهت استفاده معنوی همشهریان محترم، خیمه‌های معرفت، پاسخ به سوالات شرعی، عفاف و حجاب، مشاوره وقف جدید و مشاوره خانواده در امامزاده سید بهلول و بقعه شیخ نوایی برپا شده است که این برنامه‌ها تا آخر ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.


رئیس اوقاف و امور خیریه خوی همچنان در مورد حضور روحانی‌ها در مکان‌های مقدس اظهار داشت: در طول ماه مبارک رمضان یک نفر روحانی به عنوان مفسر در امامزاده سید بهلول بعداز نماز مغرب و عشا در خدمت مردم مومن می‌باشد.


وی اضافه نمود: ۳ نفر از عزیزان روحانی در بقعه شیخ نوایی در پاسخ گویی به سوالات مذهبی و تفسیر قرآن در خدمت همشهریان هستند.

نوری گفت: در بقعه شیخ نوایی با همکاری پایگاه مقاومت حضرت خدیجه ع مراسم جزء خوانی قرآن کریم همه روزه از ساعت ۱۱/۵ صبح الی ۲ بعداز ظهر مخصوص خواهران دایر می‌باشد.


وی افزود:که در ادامه این جزء خوانی یکی از روحانیون سخنرانی ودر آخر مراسم نماز جماعت ظهر و عصر اقامه می شود.


نوری در پایان گفت: در امامزاده سید بهلول و بقعه شیخ نوایی پوستر‌های مذهبی، تربیتی اخلاقی و آموزشی جهت استفاده مردم نصب شده است.

برچسب ها: توزیع غذا ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.