یزد؛

همکاری و تعامل سایر سازمان ها در پیشبرد اهداف میراث فرهنگی

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی کشور در یزدگفت: منابع موجود پاسخگوی نیازها نیست و ما باید از همکاری و تعامل سایر سازمان ها و همچنین بخش خصوصی بیشترین بهره را ببریم.

سردار رحمت اللهی فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی کشور درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ با بیان اینکه استفاده از توان و ظرفیت سایر دستگاه ها در پیشبرد اهداف میراث فرهنگی تاثیرگذار است، یادآور شد: منابع موجود پاسخگوی نیازها نیست و ما باید از همکاری و تعامل سایر سازمان ها و همچنین بخش خصوصی بیشترین بهره را ببریم.

 رحمت اللهی در ادامه موارد مهمی كه فرماندهان یگان حفاظت بر عهده دارند را برشمرد و گفت: یگان حفاظت به عنوان بخشی از اداره کل تلقی می شود و مجری برنامه های اداره کل می باشد بنابراین فرمانده یگان حفاظت باید از قدرت تعامل با سیستم برخودار باشد و يكی از مواردی كه بايد انجام شود تعامل با مدير و ساير بخش هاست.

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این دیدار به وظایف یگان حفاظت سازمان اشاره ای کرد و گفت: كار اصلی یگان حفاظت نگهداری و حفاظت از اماکن تحت پوشش است و در اين راستا، حمايت نيروی انتظامی می تواند زمينه ساز بسيار مهمی در رسيدن به اهداف ما را در پی داشته باشد.

وی ایجاد نظم و انضباط و هماهنگی با ارکان مختلف اداره کل را از جمله مهمترین ماموریت های یگان حفاظت دانست و بر مأموریت‌های چند وجهی یگان حفاظت میراث فرهنگی تاکید کرد و گفت: حفظ و نگهداری میراث فرهنگی، حق خواهی و کاوش و خرید و فروش اموال تاریخی و فرهنگی و تامین امنیت گردشگران خارجی از جمله مهمترین وظایف یگان حفاظت میراث فرهنگی است.

 فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، حمایت از نیروی انتظامی را ارزشمند دانست و اظهار داشت: افكار عمومی بر روی ارزش ها و حفاظت از آثار بسيار حساس هستند و ما بايد با كمك نيروی انتظامی بتوانيم اين بخش حفاظتی را به خوبی به انجام برسانيم.

فاطمه دانش یزدی نیز در این دیدار ضمن  خیرمقدم و خوش آمد اشاره نمود:یزد، استانی است با پهنه گسترده بافت تاریخی که حفظ و نگهداری این بافت ارزشمند از اهمیت بالایی برخودار بوده و عزم بیشتری را می طلبد و محقق شدن این امر نیازمند نیروهای متخصص و کارآمد خواهد بود.

 در این دیدار به موضوعات مرتبط با حوزه یگان حفاظت از جمله تهیه تجهیزات، استفاده از ظرفیت نیروهای متخصص و با تجربه و دارای مدارک عالی در امر حفاظت از مواریث فرهنگی، برقراری ارتباط تنگاتنگ با سازمان های مردم نهاد به منظور جلب مشارکت مردمی در امر حفاظت از مواریث فرهنگی، تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی، افزایش و استفاده از سربازان کارآمد و تحصیلکرده و ... پرداخته شد.

در ادامه این دیدار که سرپرست یگان حفاظت و معاونین اداره کل میراث فرهنگی یزد و چند تن از مسئولین نیروی انتظامی استان حضور داشتند حكم سرهنگ همایونی به عنوان فرمانده یگان حفاظت اداره كل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگی نیز به وی تقدیم شد. 

در راستای شرح وظایف و ماموریت های سازمانی یگان حفاظت، سردار امیر رحمت اللهی فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با فاطمه دانش یزدی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد دیدار کرد.

صبح امروز یکشنبه هفدهم اردیبهشت ماه سردار رحمت اللهی پس از ورود به استان یزد با مدیرکل میراث فرهنگی این استان دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار