یزد؛

معلم چراغ فروزان هدايت و نجات‌بخش آدميان از ظلمت جهل و نادانی

استاندار یزد با صدور پیامی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت استاد فرزانه شهید مرتضی مطهری، معلم را چراغ فروزان هدايت و نجات‌بخش آدميان از ظلمت جهل و نادانی دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سید محمد میر محمدی استاندار یزد در این پیام با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و شهدای والا مقام سنگر مقدس تعلیم و تربیت، فرارسیدن این روز تقارن آن با اعیاد خجسته شعبانیه را به همه اساتید، معلمین تبریک و تهنیت عرض نموده، است.

سید محمد میر محمدی استاندار یزد به مناسبت بزرگداشت هفته مقام معلم پیامی صادر کرد : متن پیام بدین شرح است

12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد فرزانه شهید مرتضی مطهری بنام روز معلم نامگذاری شده است.

 شهید مطهری به عنوان متفکری اندیشمند و فیلسوفی بزرگ که مجاهدانه در روشنگری و تبیین اصول و ارزش های اسلامی گام برداشت و نام خود را به عنوان معلم راستین انقلاب اسلامی جاودانه ساخت.

در فرهنگ ما معلم آئینه ی تمام نمای عشق و محبت و ایثار، پاسدار سنگر سبز آگاهی و کمال، رسول صدق و روشنی و سفیر سعادت و سرفرازی است. چراغ فروزان هدایت و نجات بخش آدمیان از ظلمت جهل و نادانی است. 

با دستان پر مهر وعطوفت اوست که غنچه های زیبای علم و ایمان در گلستان پرطراوت دانش شکوفا شده و حدیث شریف زَکاة العِلمِ نَشْرُهُ معنا می یابد. معلمی نه یک شغل که نوعی ذوق و هنر است. هنر سوختن و ساختن و طالبان معرفت و دانش را سیراب کردن است.

بدون شک تجلیل از معلمان و فرهنگیان شریف، تکریم منزلت رفیع علم و علم آموزی و وظیفه مهم دینی و ملی  است و چه زمانی نیکوتر از روز معلم برای بزرگداشت مرتبت والای معلمی و چه فرصتی مغتنم برای سپاس از میراث داران انبیاء الهی و اربابان معرفت و تلنگری بجا که باید همواره حرمت معلمین عزیز را ارج نهاده و قدردان و قدرشناس زحمات بی دریغ آنان باشیم.

با گرامیداشت یاد و خاطره معلم فرهیخته استاد شهید مرتضی مطهری و شهدای والا مقام سنگر مقدس تعلیم و تربیت، فرارسیدن روز معلم و تقارن آن با اعیاد خجسته شعبانیه را به همه اساتید، معلمین و تلاش گران صبور، متعهد و سخت کوش عرصه فرزانگی و دانایی تبریک و تهنیت عرض نموده، توفیقات همگی این عزیزان را در خدمت به رشد و بالندگی و اعتلای فرهنگ و اندیشه در میهن عزیز اسلامی، از درگاه خداوند دانایی بخش و یگانه بی همتا مسألت دارم.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار