کرمانشاه؛

افزایش ظرفیت 60 هزار تنی صنایع تبدیلی و تکمیلی

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از افزوده شدن ظرفیت 60 هزار تنی به مجموع ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛جلال کریمی‌زند با بیان اینکه سال گذشته جواز تاسیس 53 واحد جدید صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان کرمانشاه صادر شد، اظهار کرد: 25 جواز در زمینه فرآوری محصولات زراعی، 16 جواز در زیر بخش باغبانی و 12 جواز دیگر در حوزه دام و طیور و شیلات صادر شده است.


 کریمی‌زند افزود: مجموع ظرفیت اسمی سالانه این واحدها 228 هزار تن می‌باشد که این واحدها پس از طی مراحلی مثل تامین سرمایه از طریق سهم آورده و یا تسهیلات، احداث و به مرحله بهره‌برداری خواهند رسید.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای راه‌اندازی این واحدهای صدور مجوز شده را 1300 میلیارد ریال عنوان کرد.

کریمی‌زند در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر 35 طرح صنایع تبدیلی در دست احداث داریم که پیشرفت‌های فیزیکی مختلفی از 10 تا 90 درصد دارند، اظهار کرد: مجموع ظرفیت این طرحها بالغ بر 390 هزار تن بوده و به تدریج به مرحله بهره برداری خواهند رسید.

وی مجموع سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای اجرایی شدن این طرح‌ها را 940 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این طرحها در زمان بهره‌برداری شرایط را برای اشتغال‌زایی مستقیم 680 نفر فراهم خواهند کرد.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: این طرح‌ها پیشرفت‌های فیزیکی متفاوتی دارند و با توجه به زمان‌بر بودن احداث و بهره‌برداری واحدهای تولیدی، برخی در سال جاری و مابقی نیز به تدریج  و در آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

کریمی‌زند در ادامه با اشاره به افزوده شدن ظرفیت حدود 60 هزار تنی به مجموع ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی استان کرمانشاه در سال گذشته، افزود: این واحدهای جدید اشتغال مستقیم 66 نفر را به دنبال داشته‌اند و شامل واحدهایی مثل سردخانه دو مداره زیر صفر و بالای صفر، واحدهای فرآوری و بسته بندی مواد غذایی، حبوبات، واحدهای فرآوری خوراک دام و طیور، واحد بسته‌بندی خرما و... است.

کریمی‌زند در ادامه ظرفیت واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی در استان کرمانشاه را تابعی از تولیدات استان دانست و افزود: با توجه به بیشتر بودن میزان تولیدات زراعی در استان، بیشترین واحدهای فرآوری نیز به این بخش اختصاص دارند و پس از آن به ترتیب واحدهای دام و طیور، باغبانی و شیلات بیشترین واحدها را به خود اختصاص می‌دهند.

وی در ادامه بیشترین کمبودها در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی در استان را در حوزه بسته بندی دانست و افزود: خصوصا بسته بندی به شیوه مدرن و صادرات محور جای کار زیادی در استان دارد.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه میزان تولیدات سالانه بخش کشاورزی در استان کرمانشاه  حدود چهار میلیون تن می‌باشد، افزود: از نظر ظرفیت فرآوری جایگاه نسبتا خوبی داریم، هرچند این به معنی کافی بودن ظرفیتها نیست و باید تلاش کنیم تا این ظرفیت‌ها را بیشتر کنیم.

به گفته مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ظرفیت مجموع واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی استان کرمانشاه در پایان سال گذشته به بیش از چهار میلیون و 200 هزار تن رسیده است.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.