راه اندازی اتاق رصد ازدواج در استان کرمانشاه

استاندار کرمانشاه گفت: به منظور آگاهی و اطلاع دقیق از وضعیت ازدواج در استان و رصد آن، اداره کل ورزش و جوانان استان مکلف شده ظرف یک هفته آینده اتاق رصد ازدواج در استان را راه‌اندازی کند.

محمدطیب صحرایی، ستاد ازدواج دانشجویی استان کرمانشاه، با اشاره به مورد توجه قرار گرفتن موضوع خانواده و جوانی جمعیت در کشور، گفت : ازدواج، فرزندآوری، تحکیم بنیان خانواده و تعالی آن و ... از جمله زیرشاخه‌های مهم بحث خانواده و جوانی جمعیت است که به شکل جدی آن را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی افزود: اگر به موضوع جوانی جمعیت توجه ویژه‌ای صورت نگیرد، با کلید واژه زمختی مانند «انقراض» مواجه خواهیم شد، موضوعی که در حال حاضر بسیاری از کشور‌ها با آن مواجه شده‌اند و برای حل این بحران دست به پذیرش مهاجرین از دیگر کشور‌ها می‌زنند، اما ما بنا داریم با فرزندان همین آب و خاک رشد و تعالی پیدا کنیم.

استاندار کرمانشاه بر لزوم ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه برای تحقق جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: موضوع مهمی که در بحث ازدواج در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد؛ مسئله سبک زندگی، باور‌ها و توقعاتی است که در حال حاضر در بحث ازدواج جوانان وجود دارد.

وی افزود: موانعی که گا‌ها پیش روی ازدواج جوانان قرار می‌گیرد، الزاما مربوط به مسائل اقتصادی نیست، بلکه به موضوعات فرهنگی برمی‌گردد که باید روی آن کار کنیم.

صحرایی با تاکید براینکه باید چشم‌انداز دقیقی از وضعیت ازدواج در استان ترسیم کرده و دائما مورد رصد قرار گیرد، اظهار کرد: در این راستا اداره کل ورزش و جوانان استان مکلف شده ظرف یک هفته آینده اتاق وضعیت و رصد ازدواج در استان را راه اندازی کند.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شده در این اتاق آخرین آمار بروزرسانی شده ازدواج به تفکیک هر شهرستان، شهر، بخش و حتی روستا‌ها و نیز وضعیت ازدواج در میان اقشار مختلف مانند دانشجویان را داشته باشیم و هر دوره نسبت به دوره‌های قبل مورد مقایسه قرار گیرد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه جشن‌های ازدواج در استان نیز باید افزایش پیدا کند، عنوان کرد: در این راستا جشن‌های ازدواج دانشجویی، کارگری، روستایی، عشایری و... را می‌توان برگزار کرد.

وی با اشاره به اهمیت ازدواج‌های دانشجویی، افزود: ترویج فرهنگ ازدواج در دانشگاه‌ها باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه پیشنهاد می‌شود میز ازدواج دانشجویی در نهاد‌های نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌ها فعال‌تر شود.

صحرایی متذکر شد: به منظور ترویج ازدواج دانشجویی، موضوع احداث خوابگاه‌های متاهلی باید در همه دانشگاه‌های استان مورد تاکید قرار گیرد و موانع پیش روی آنها برطرف شود. 

وی با بیان اینکه دانشگاهیان برای کمک به حل مشکل جوانی جمعیت در استان می‌توانند کمک کننده باشند، عنوان کرد: از زمانی که به کرمانشاه آمده‌ام تاکنون ۲۲ نشست را با دانشگاهیان استان برگزار کرده و از دانشگاهیان درخواست کرده‌ایم تا به موضوعات و مسائل مختلف استان ورود کنند که یکی از این مسائل می‌تواند در بحث جمعیت و جوانی جمعیت باشد.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: از دانشگاه‌ها و حوزویان توقع می‌رود که پیشتاز و مشوق جامعه در موضوع ازدواج باشند.

وی با بیان اینکه ترویج ازدواج نیاز به جریان‌سازی در جامعه دارد، عنوان کرد: دانشگاه‌ها باید نقش خود را در این جریان سازی ایفا کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار