کرمانشاه؛

نوبرانه های کرمانشاه به بازار آمد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از به بازار آمدن نوبرانه‌ها خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رضا زارعی، با بیان اینکه از امروز(20 فروردین ) گوجه سبز که یکی از نوبرانه‌های استان است به بازار آمده، افزود: گوجه سبز امروز که نخستین روز عرضه آن در بازار است با قیمت هر کیلوگرم 70 هزار تومان عرضه شده که البته این قیمت در روزهای آتی کاهش پیدا خواهد کرد.

زارعی سطح زیرکشت گوجه‌سبز در استان کرمانشاه را 420 هکتار اعلام کرد و افزود: تمامی باغات گوجه سبز استان آبی هستند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه متوسط عملکرد گوجه‌سبز در استان کرمانشاه را هفت تن در هکتار اعلام و پیش‌بینی کرد: امسال حدود سه هزار تن گوجه سبز در این استان تولید شود.

به گفته مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه مقداری از گوجه سبز تولیدی در استان در بازارهای داخل استان و مابقی  در بازار مرکز عرضه می‌شود.

زارعی افزود: عمده گوجه‌سبز تولیدی در استان کرمانشاه در شهرستان سرپل ذهاب تولید می‌شود.

زارعی در ادامه از چغاله بادام به عنوان یکی دیگر از نوبرانه های استان کرمانشاه یاد و افزود: بین 30 تا 50 تن بادام تولیدی در استان به صورت چغاله بادام و مابقی به صورت خشک برداشت خواهد شد.

زارعی پیش بینی تولید بادام تولیدی در استان در سال جاری را 6518 تن دانست و افزود: 1295 تن این میزان از باغات دیم و مابقی از باغات آبی استان برداشت خواهد شد.

وی سطح باغات بادام در استان کرمانشاه را 4607 هکتار عنوان کرد و افزود: 900 هکتار از این باغات دیم و مابقی آبی هستند.

زارعی متوسط عملکرد بادام در باغات دیم استان را 900 کیلوگرم در هکتار دانست و افزود: این رقم در مورد باغات آبی 3.3 تن می‌باشد.

زارعی افزود: شهرستان‌های کرمانشاه و صحنه بیشترین باغات بادام را در استان کرمانشاه دارند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: عرضه چغاله بادام مناطق گرمسیر استان در بازار آغاز شده و تا اواسط اردیبشهت ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

به گفته وی چغاله بادام  با قیمت هر کیلوگرم 26 هزار تومان در بازار کرمانشاه عرضه شده است.
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار