نیروگاه‌های بیستون و اسلام آبادغرب کرمانشاه آماده تولید برق در پیک تابستان است

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق بیستون کرمانشاه از آمادگی نیروگاه‌های بیستون و اسلام آبادغرب برای تولید برق در پیک تابستان ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای تولید برق در این ۲ نیروگاه انجام شده است.

مسعود میرزاعسگری گفت: نیروگاه‌های حرارتی با تامین ۹۴ درصد برق مورد نیاز کشور توانسته‌اند نقش مهمی در تامین انرژی پایدار و مطمئن برای مشترکان و گذر موفق از روز‌های گرم پیک تابستان دارند.

وی ادامه داد: شرکت مدیریت تولید برق بیستون همواره یکی از قطب‌های تولید برق در غرب کشور بوده و در سال‌های گذشته با انجام به موقع برنامه‌های تعمیرات دوره‌ای و اساسی در کنار بهره‌برداری مسوولانه از این واحدها، عملکرد موفقی در عبور از پیک بار تابستان داشته است.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق بیستون اضافه کرد: با وجود تحریم‌های بین المللی علیه صنعت برق کشور، متخصصان داخلی این شرکت توانسته اند با توکل به خدای متعال و تکیه بر دانش بومی و استفاده از ظرفیت موجود در تولید داخل از این مشکلات نیز عبور کنند.

میرزاعسکری افزود: با توجه به حساسیت پیش از پیش پیک بار تابستان در پیش رو و به منظور رفاه و آسایش هم وطنان، برنامه ریزی اولیه جهت انجام تعمیرات‌های پیشگیرانه و تعمیرات‌های دوره‌ای نیمسال اول هر دو واحد بخار نیروگاه بیستون و واحد‌های اسلام آبادغرب در سال گذشته انجام شد.

او تصریح کرد: پس از انجام هماهنگی‌های لازم با شبکه دیسپاچینگ ملی و خروج واحدها، فعالیت‌های تعمیراتی مطابق برنامه ریزی قبلی و cpm تعمیراتی در گروه‌های کاری مکانیک، الکتریک، ابزاردقیق و شیمی صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق بیستون در ادامه گفت: نصب پکینگ‌های جدید در برج‌های خنک کن به منظور افزایش راندمان، تعویض بخشی از لوله‌های بویلر، نصب یک دستگاه هیتر فشار قوی، تعمیر و تعویض بیش از ۶۰ عدد والو آسیب دیده در حوزه سیکل و بویلر، انجام بازدید و سرویس دوره‌ای تمامی تجهیزات، سرویس ژنراتور و تمام ترانس ها، موتورها، سوئیچگیر‌ها و باسبار‌های ۶ کیلوولت و ۳۸۰ ولت صورت گرفته و تعمیرات لازم نیز انجام گردیده است.

میرزاعسکری افزود: پس از اتمام تعمیرات‌های دوره‌ای نیمسال اول؛ هر دو واحد بخار این نیروگاه با موفقیت راه اندازی شده و در حال حاضر نیز به شبکه سراسری متصل است

وی اظهار امیدواری کرد که مشترکان با صرفه جویی بیش از پیش در مصرف برق، خدمتگذاران صنعت برق را در عبور موفق از پیک بار تابستان یاری نمایند.

به گزارش ایرنا؛ نیروگاه بیستون بیش از ۳۰ سال است که فعالیت تولید انرژی الکتریکی داشته و اولین و مهمترین نیروگاه غرب کشور است که علاوه بر تولید نقش مهمی در پایداری شبکه برق ایران دارد و توسط توان و دانش کارکنان بومی استان کرمانشاه اداره می‌گردد.

نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی اسلام آباد غرب نیز با متصل بودن به خط دیاله عراق علاوه بر بحث صادرات برق، با وجود تحریم‌های ظالمانه و با تکیه بر تولید داخلی، در حفظ پایداری شبکه برق در این منطقه نقش بسزایی دارد.

طرح نیروگاه اسلام آباد غرب از سال ۸۶ کلید خورد و در سال ۸۸ اجرایی شد و به دلیل تحریم‌ها شرکت هیتاچی تولید کننده و سازنده این نیروگاه کار را نیمه کاره رها کرد و این نیروگاه در زمان اجرا مشکلات زیادی را تجربه کرد و پیش‌بینی‌های اولیه نیز این بود که این پروژه به سرانجام نرسد.

در حال حاضر با تکیه بر تولید داخل تامین و ساخت قطعات و راه اندازی واحد‌ها به کمک پرسنل بومی انجام شد و سرانجام این نیروگاه با تمام مشکلات پیش رو به بهره برداری رسید.

این نیروگاه با ظرفیت ۱۰۰ مگاوات در چهار واحد ۲۵ مگاواتی مشغول به فعالیت است.

استان کرمانشاه با داشتن ۲۵ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق؛ ۷۸۵ هزار مشترک برق دارد که ۸۳ درصد از آنها، یعنی ۶۵۲ هزار مشترک خانگی هستند.

این استان با ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار