کرمانشاه؛

افزایش صادرات و کاهش واردات محصولات کشاورزی از مرزهای استان

مدیر تنظیم بازار، محصولات کشاورزی و نهاده‌های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از افزایش صادرات و کاهش واردات محصولات کشاورزی از مرزهای استان در سال گذشته خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛علی‌اصغر بهمنی‌پورمدیر تنظیم بازار، محصولات کشاورزی و نهاده‌های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه میزان صادرات سال گذشته محصولات کشاورزی از مرزهای استان کرمانشاه را در مجموع 986 هزار و 155 تن اعلام و تصریح کرد: ارزش ریالی این میزان صادرات 14 هزار و 792 میلیارد ریال و ارزش دلاری آن 379 میلیون دلار بوده است.

به گفته بهمنی پور سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن افزایش 18 درصدی صادرات محصولات کشاورزی از مرزهای استان کرمانشاه را داشته‌ایم.

وی محصولات کشاورزی صادر شده از مرزهای استان را شامل 66 قلم عنوان کرد و افزود: از جمله این محصولات می‌توان سیب‌زمینی، پیاز، گوجه فرنگی، خیار، هندوانه، سیب‌درختی، محصولات سبزیجاتی مثل کاهو، کلم و... را نام برد.

مدیر تنظیم بازار، محصولات کشاورزی و نهاده‌های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به میزان صادرات دام زنده از استان در سال گذشته داشت و افزود: سال گذشته 230 هزار راس گوسفند زنده به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس صادرشده که ارزش ریالی این میزان صادرات 173 میلیارد ریال و ارزش دلاری آن 44 میلیون دلار بوده است.

به گفته بهمنی‌پور سال گذشته افزایش 34 درصدی صادرات گوسفند زنده به خارج از کشور را در مقایسه با سال ماقبل آن داشتیم.

این مسئول در ادامه اشاره ای هم به صادرات  محصولات شیلاتی به خارج از کشور در سال گذشته داشت و افزود: سال 95 صادرات 256 تن انواع آبزیان گرمابی، سردآبی و زینتی با ارزش ریالی 25 هزار و 700 میلیون ریال و ارزش دلاری 773 هزار دلار را به خارج از کشور داشتیم.

وی افزود: صادرات محصولات شیلاتی در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن با افزایش 123 درصدی همراه بوده است.

وی در ادامه به واردات محصولات کشاورزی استان داشت و اظهار کرد: سال گذشته میزان واردات محصولات کشاورزی استان در مجموع 5396 تن بوده که این میزان واردات 80 میلیارد ریال ارزش داشته است.

به گفته بهمنی‌پور در سال گذشته تنها واردات برنج را از مرزهای استان به داخل کشور داشته‌ایم.
 
مدیر تنظیم بازار، محصولات کشاورزی و نهاده‌های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه میزان واردات محصولات کشاورزی در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن را دارای کاهش 65 درصدی عنوان کرد.
 
 
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار