کرمانشاه؛

ثبت نام دانش‌آموزان متقاضی جهش تحصیلی از نیمه دوم اردیبهشهت ماه

دانش‌آموزان متقاضی جهش تحصیلی باید از نیمه دوم اردیبشهت ماه برای ثبت نام به مدارس مراجعه کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه گفت: دانش‌آموزان متقاضی جهش تحصیلی باید از نیمه دوم اردیبشهت ماه برای ثبت نام به مدارس مراجعه کنند.
حسین محمدی با بیان اینکه از نیمه دوم اردیبهشت ماه سامانه برای ثبت نام متقاضیان جهش تحصیلی باز خواهد شد، اظهار کرد: دانش‌آموزان باید در این زمان تقاضای جهش تحصیلی خود را با مدیران مدارس در میان گذاشته، تا پس از صدور کارنامه نهایی، از 15 خرداد ماه مدیران مدارس اقدامات لازم را برای ثبت نام این دانش‌آموزان انجام دهند.
محمدی افزود: ارزیابی دانش‌آموزان متقاضی جهش تحصیلی از خردادماه آغاز خواهد شد و تا پایان نیمه اول مرداد ماه به اتمام خواهد رسید و این زمان نیز غیرقابل تمدید است.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه افزود: دانش‌آموزان از پایه اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم می‌توانند متقاضی جهش تحصیلی شوند.
به گفته وی دانش آموزان با رعایت مقررات می‌توانند برای بار دوم متقاضی جهش تحصیلی شوند، به این معنا که اگر دانش‌آموزی در طول دوران تحصیل خود یک بار جهش تحصیلی انجام داده باشد، برای بار دوم نیز با نظر کارشناسان می تواند این کار را انجام دهد.
محمدی افزود: همچنین دانش‌آموزانی هم که سال قبل متقاضی جهش شده و امتیاز لازم را کسب نکرده‌اند، می‌توانند در سال جاری مجددا متقاضی جهش تحصیلی شوند.
به گفته محمدی دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی باید در کارنامه تمامی پایه‌های تحصیلی خود رتبه خیلی خوب کسب کرده باشند
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه مدارک مورد نیاز برای ثبت نام متقاضیان جهش را اصل شناسنامه، یک قطعه عکس، تصویر کارنامه پایان پایه تحصیلی فعلی و تصویرکارنامه تمامی سنوات گذشته دانش‌آموزان عنوان کرد.
محمدی در ادامه از خانواده‌ها خواست تا از چشم و هم‌چشمی کردن در مورد جهشی درس خواندن فرزندانشان خودداری کرده و در این خصوص به نظر کارشناسی توجه داشته باشند، چرا که اصرار آنها به جهشی درس خواندن فرزندانشان اصلا توصیه نمی‌شود.
 وی در مجموع جهش تحصیلی را تنها برای دانش‌آموزان با استعدادهای ویژه توصیه کرد و افزود: حتی در این خصوص هم خیلی جهشی خواندن توصیه نمی‌شود، چرا که طی کردن روال عادی تحصیلی برای دانش‌آموزان می‌تواند در موفقیت نسبی آنها در دوران بعدی تحصیل اثرگذار باشد.
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۲:۱۶ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
شرط معدل برای شرکت در ازمون جهشی در متوسطه دوم
آخرین اخبار