کرمانشاه؛

اعتکاف 250 دانش‌آموز استان در ایام البیض امسال

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی استان کرمانشاه گفت: 250 دانش‌آموز استان در ایام البیض امسال معتکف شده‌اند.

به گزارش گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛علی صفدری توجه آموزش و پرورش به برنامه‌های دینی مثل اعتکاف را در کاهش بروز آسیب‌های اجتماعی اثرگذار ارزیابی کرد و افزود: پرداختن به اعتکاف در فضای دانش‌آموزی به ایجاد شناخت در دانش‌آموزان کمک کرده و آنها را در ادامه مسیر پرخطری که در پیش دارند بیمه خواهد کرد.
صفدری با اشاره به تاکیدات زیادی که نسبت به اعتکاف و پرداختن به آن در دین مبین اسلام و در روایات به جا مانده از ائمه اطهار(ع) آمده است،
بر لزوم پرداختن به این فریضه الهی در راستای رسیدن به خودسازی و خداشناسی تاکید کرد.
مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی استان کرمانشاه در ادامه پشتوانه اعتکاف را برنامه‌های دینی برشمرد و افزود: اعتکاف از جنبه‌های مختلف فردی و اجتماعی دارای کارکرد بوده و بجز گوشه نشینی در خانه خدا برای رسیدن به خودسازی و خداشناسی، دارای جنبه‌ها و کارکردهای مثبت اجتماعی بوده و به تقویت ارتباطات بین فردی کمک خواهد کرد.
صفدری سپس با بیان اینکه 250 دانش‌آموز استان کرمانشاه در ایام البیض امسال معتکف شده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد 140 دانش‌آموز پسر در مسجد حاج شهبازخان شهر کرمانشاه به صورت دانش‌آموزی معتکف شده‌اند که همه آنها زیر 18 سال سن داشته و برای ایام سه روزه اعتکاف آنها هم برنامه‌های زیادی در نظر گرفته شده است.
این مسئول برنامه‌های قرائت قرآن کریم و جزء‌خوانی، کتابخوانی، برپایی حلقه‌های معرفتی دانش‌آموزی و برپایی نشست های سخنرانی متناسب با فضای دانش‌آموزی را از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای دانش‌آموزان معتکف برشمرد.
وی تعداد دانش‌آموزان معتکف امسال را بیشتر از سال قبل عنوان کرد.
صفدری افزود: برای دانش‌آموزان دختر و دانش‌آموزان دیگر شهرستان‌ها مسجد جداگانه‌ای برای اعتکاف در نظر گرفته نشده و آنها در دیگر مساجد و در کنار سایر اقشار جامعه به این فریضه معنوی پرداخته‌اند.
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.