مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر:

فرصت پاسخگویی مراجع چهارگانه از 7 تا 16 فروردین ماه / سه هزار و 930 داوطلب برای عضویت در شوراهای اسلامی استان

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر گفت: مراجع چهار گانه از هفتم تا شانزدهم ماه جاری فرصت پاسخگویی در مورد تایید یا عدم تایید صلاحیت داوطلبان دارند.

فرصت پاسخگویی مراجع چهارگانه از 7 تا 16 فروردین ماه / سه هزار و 930 داوطلب برای عضویت در شوراهای اسلامی استان
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید اسماعیل موسوی با بیان اینکه مراجع چهارگانه از هفتم تا شانزدهم ماه جاری در مورد تایید یا عدم تایید صلاحیت دواطلبان انتخابات شورای شهر و روستا فرصت پاسخگویی دارند، اظهار کرد: برای تعیین صلاحیت داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرها با ثبت نام افراد، همان روز اسامی از طریق فرمانداری ها به مراجع چهارگانه (اداره اطلاعات، دادگستری، نیروی انتظامی و اداره ثبت احوال) برای استعلام ارسال می شد. در روستاها نیز پایان هر روز ثبت نام ، هیات اجرایی بخش ها تشکیل جلسه داده و داوطلبانی که شناخت کافی از آنها وجود نداشت برای شناسایی بیشتر به مراجع چهارگانه معرفی می شدند.

وی با اشاره به نقش مراجع چهارگانه در تایید یا عدم تایید صلاحیت داوطلبان، یادآورشد: بر این اساس مبنای تایید یا عدم تایید صلاحیت همه داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی در شهرها مراجع چهارگانه است اما در روستاها فقط کسانی که هیات های اجرایی شناخت کاملی از آنها نداشته اند به مراجع یاد شده معرفی شده اند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر با بیان اینکه مراجع چهارگانه می بایست ظرف مدت 10 روز از تاریخ وصول استعلام ها بررسی لازم را انجام و نتیجه را به صورت مستند و کتبی به فرمانداریها و بخشداریها پاسخ دهند، ادامه داد: با وصول پاسخ از مراجع چهارگانه هیات های اجرایی صلاحیت داوطلبان را براساس مواد 26 ،27، 28 ،29 و 30 رسیدگی و تعیین می کنند.

موسوی در مورد افراد رد صلاحیت شده، تصریح کرد: داوطبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها که رد صلاحیت می شوند می توانند به مدت چهار روز پس از دریافت نامه بخشداری به هیات نظارت شهرستان شکایت کنند. داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرها نیز در هیمن بازه زمانی می توانند به هیات نظارت استان مراجعه و شکایت خود را ارایه دهند.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و 930 داوطلب آمادگی خود را برای رقابت و عضویت در شوراهای اسلامی این استان اعلام کرده اند، گفت: از این شمار 2 هزار و 751 نفر برای تصاحب یکهزار و 323 کرسی شوراهای اسلامی در 406 روستا و یکهزار و 179 داوطلب نیز برای تصاحب 195 کرسی شورای اسلامی در 37 شهر استان بوشهر به رقابت خواهند پرداخت.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر افزود: از مجموع یکهزار و 179 نفر داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی شهرهای استان بوشهر تعداد یکهزار و 25 نفر مرد و 154 نفر نیز زن هستند. همچنین از 2 هزارو 751 داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی روستاهای استان بوشهر تعداد 2 هزار و 572 نفر مرد و تعداد 179 نفر زن هستند.

موسوی اظهارداشت: میزان مشارکت داوطلبان زن نسبت به دوره چهارم شورای اسلامی  64 درصد و مردان نیز 14 و 2 دهم درصد رشد نشان می دهد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر خاطرنشان کرد: مشارکت داوطلبان در مجموع نسبت به دوره قبل 17.3 درصد رشد داشته است.

وی افزود: از نظر ترکیب تحصیلات نیز مقطع لیسانس با 32.9 درصد بیشترین و دکتری و حوزی نیز که در مجموع 27 نفر هستند هفت صدم درصد را از مجموع داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی استان بوشهر به خود اختصاص داده اند.

موسوی یادآورشد: به لحاظ ترکیب سنی داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی استان بوشهر گروه سنی 30 تا 35 سال با 21.5 درصد بیشترین مشارکت را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: از نظر شمار داوطلبان عضویت در شورای اسلامی شهرها، شهر بوشهر با 204 داوطلب بیشترین و شهر ریز با 13 نفر کمترین شمار داوطلب را به خود اختصاص داده اند.

این مقام مسوول ادامه داد: از مجموع 37 شهر استان بوشهر تعداد سه شهر برازجان، کنگان و گناوه با هفت نفر عضو، بوشهر با 9 نفر و مابقی شهرها نیز پنج عضو دارند.

وی گفت: از نظر شهرستانی نیز بیشترین شمار شرکت کننده داوطلب برای عضویت در شهرها مربوط به شهرستان بوشهر با 292 نفر و عسلویه با 47 نفر کمترین شمار داوطلبان را به خود اختصاص داده اند.

موسوی افزود: بالاترین داوطلبان نام نویسی شده عضویت در شوراهای اسلامی مربوط به بخش دلوار با 246 نفر و کمترین نیز بخش مرکزی دیر با 39 نفر است.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.